https://arasta360.com/

ساخت وبلاگ

حتی باوجود هزاران مدل فرش با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در فرش مدرن و کلاسیک، فرش لاکی هنوز هم خاص است. هنوز هم فرش لاکی جذابیت خود را حفظ کرده تا دکوراسیونی خاص و منحصر به فرد در خانه ما ایجاد کند.

شما چه فرشی در پذیرایی خانه پهن کردید؟ آیا دوست دارید بیشتر درباره فرش لاکی و روش ست کردن فرش قرمز با مبلمان مختلف، اطلاعات به دست بیاورید؟ اگر به فکر تغییر دکوراسیون در خانه هستید و فرش لاکی را برای خرید انتخاب کرید، در ادامه این صفحه همراه من بمانید. در این راهنمای فرش قصد داریم درباره جذابیت‌های فرش لاکی در دکوراسیون و روش ست کردن آن با مبلمان در رنگ‌های مختلف اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهم.

به چه فرشی لاکی گفته می‌شود؟

فرش لاکی  و استفاده از رنگ قرمز در طیف‌های مختلف از گذشته‌های دور، گزینه‌ای جذاب در میان بافندگان هنرمند فرش‌های دستباف بوده است. فرشی خاص با طرح‌های اصیل مانند شاه عباسی، بیجاری، کلاه فرنگی و… که در خانه همه ما  ایرانیان محبوب است و هنوز هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

فرش لاکی با سبک خاص خود در سه رنگ مختلف لاکی کمرنگ، پررنگ و دانه اناری تولید می‌شود و به دلیل استفاده از این تناژ رنگی دارای گرما و انرژی بسیار زیادی است. بنابراین گزینه‌ای مناسب برای ایجاد دکوراسیون گرم در فضای خانه محسوب می‌شود.

فرش لاکی به‌راحتی با رنگ‌های مختلفی مانند سبز، سفید، سیاه، مشکی و … هماهنگ می‌شود. علاوه بر آن، انتخاب خوبی در کنار متریال چوب و تمام ابزار و اکسسوری‌هایی است که با استفاده از چوب ساخته شده‌اند. همچنین محبوبیت فرش لاکی دستباف باعث شده که تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی هم از این طرح و رنگ در بافت فرش‌های ماشینی بهره ببرند.

به چه فرشی لاکی گفته می‌شود؟

دکوراسیون با فرش لاکی

و اما این فرش انتخابی عالی برای رسیدن به دکوراسیونی کلاسیم و نوستالژیک است. بنابراین اگر دوست دارید خانه‌ای با حال و هوای قدیمی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید، بهترین انتخاب برای شما فرش لاکی است. البته دلیلی وجود ندارد که همه فرش‌های خانه و یا پذیرایی را از رنگ قرمز لاکی بخرید؛ زیرا راه‌های زیادی برای تغییر دکوراسیون با فرش لاکی وجود دارد.

به‌طور مثال می‌توانید فقط یکی از گوشه‌های خانه و یا پذیرایی را با این فرش تزئین کنید و چیدمانی نوستالژیک در آن گوشه از خانه ایجاد کنید. همچنین استفاده از لوازم قدیمی و جالب مانند فانوس، چراغ نفتی، تخت سنتی و یا کوسن و بالش با طرح گلیم و مواردی از این دست در کنار فرش قرمز لاکی جذابیت زیادی در چیدمان خانه ایجاد می‌کنند.

درهرصورت دست شما برای تغییر دکوراسیون با فرش لاکی کاملا باز است و فقط نیاز به خلاقیت دارید. بنابراین خلاقیت‌های پنهان خود را با سلیقه و علاقه‌های خود ترکیب کنید و آن را در دکوراسیون خانه به نمایش بگذارید.

 فرش لاکی با چه مبلی ست میشه؟

برای استفاده از فرش لاکی نیازی نیست که همه دکوراسیون خانه چیدمانی کاملا سنتی داشته باشد. سما به‌راحتی می‌توانید این فرش جذاب با رنگ‌بندی پرانرژی و گرم را با مبلمان خانه ست کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. تنها نکته‌ای که وجود دارد، اینکه در انتخاب مبلمان و سایر اکسسوری‌ها باید دقت کنید.

به‌طور مثال این فرش به‌خوبی در کنار مبلمان قهوه‌ای و کرم‌رنگ هارمونی دارد. همچنین می‌توانید از این فرش در کنار مبلمانی با رنگ سبز استفاده کنید و دکوراسیونی پرنشاط در خانه ایجاد کنید. اما بهتر است از ترکیب آن با رنگ‌های نزدیک به قرمز مانند نارنجی و زرد پرهیز کنید.

البته به این معنا نیست که از این رنگ‌ها در دکوراسیون استفاده نکنید؛ بلکه در کاربرد این رنگ‌ها اغراق و زیاده‌روی نکنید. زیرا در این صورت دکور خانه در طیف رنگی قرمز و نارنجی غرق می‌شود و باعث ایجاد حس ناآرامی در خانه خواهد شد.

نکته مهم دیگر اینکه فرش‌های ماشینی با طرح‌ها و رنگ‌های کلاسیک دارای نقش و نگارهایی هستند. به همین دلیل بهتر است در کنار مبلمان بدون طرح هارمونی برقرار کنند. فراموش نکنید که دو المان دارای طرح و نقش در کنار هم باعث شلوغ نشان دادن خانه است. بنابراین با انتخاب المان‌هایی متفاوت می‌توانید تعادل را در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

درنهایت اینکه برای ست کردن فرش لاکی با مبلمان به سراغ رنگ‌های مکمل مانند سبز، سفید، آبی و مواردی از این دست بروید. زیرا این رنگ‌ها به‌خوبی در کنار تناژ قرمز هارمونی خواهند داشت و نشانی، انرژی و گرما را به دکور خانه دعوت می‌کنند.

 فرش لاکی با چه مبلی ست میشه؟

ست کردن فرش قرمز با دکوراسیون سیاه و سفید

رنگ‌های سیاه و سفید نمادی از دکوراسیون مدرن در خانه هستند و در طیف رنگ خنثی محسوب می‌شوند. کاربرد فرش لاکی در کنار رنگ‌های سیاه و سفید، انتخابی هوشمندانه برای خارج کردن دکور فضا از سادگی بیش از حد و سرما است. بنابراین تنها با پهن کردن یک فرش لاکی زیبا با طرح‌ها و نقوش اصیل ایرانی می‌توانید دکوراسیون مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کنید.

انتخاب دیگری که پیش روی شما قرار دارد این است که فرش قرمز را در کنار مبلمان طوسی رنگ ست کنید. فراموش نکنید که فرش و مبلمان دو عنصر بسیار مهم در دکوراسیون خانه هستند و حالا با ترکیب قرمز و طوسی در کنار هم می‌توانید تعادل را در فضا پراکنده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اصول ست کردن فرش با مبل 

ست کردن فرش قرمز با مبلمان چرم مشکی

فرش به دلیل ابعاد بزرگ خود دارای جلوه بصری قدرتمندی در دکوراسیون است. به همین دلیل حتما در انتخاب آن باید دقت کرد و بی‌گدار به آب نزنید. اگر دوست دارید فرش قرمز را با مبلمان چرم مشکی ست کنید، بهتر است سایر اکسسوری‌ها دارای رنگ‌های روشن باشند تا رنگ‌های تیره را در خود هضم کنند.

به‌طور مثال می‌توانید به سراغ تابلوهایی زیبا با رنگ‌های روشن بروید و یا اینکه گلدانی خاص در رنگ‌بندی سفید انتخاب کنید. استفاده از گل‌های طبیعی سبزرنگ مانند پتوس نیز روشی بسیار عالی برای رساندن طراوت  و نشاط به دکوراسیون خانه است. در این صورت خواهید دید که فرش قرمز لاکی چقدر زیبا در کنار مبلمان چرم مشکی هارمونی دارد.

ست کردن فرش قرمز با مبلمان چرم مشکی

چرا فرش قرمز در دکوراسیون خوب است؟

شاید به دنبال آن هستید که دکور خانه فضایی متفاوت به نمایش بگذارد و برای این کار به سراغ فرش‌های کرم‌رنگ و یا طراحی‌های مدرن بروید. همچنین ممکن است گمان کنید که فرش قرمز تنها گزینه مناسبی برای رسیدن به دکوراسیون کلاسیک و سنتی است؛ در حالی که این‌طور نیست.

خوشبختانه رنگ قرمز در فرش لاکی قدرت بسیار زیادی برای هماهنگی با انواع رنگ‌های تیره و روشن دارد. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت از این فرش در چیدمان خانه استفاده کنید و نگران نباشید.

جذابیت فرش قرمز فقط به خاطر هماهنگی آن با سایر المان‌ها و رنگ‌ها در دکوراسیون نیست؛ بلکه بهترین انتخاب برای خانه‌های شلوغ محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر شما هم خانه‌ای شلوغ با ترافیک زیاد و رفت‌وآمد کودکان بازیگوش دارید، بهتر است به سراغ فرش لاکی بروید.

این فرش به دلیل رنگ‌های تیره که در بافت آن به کار رفته، کاملا چرک تاپ است و نیازی به شستشوی مکرر ندارد. بنابراین تا لکه‌ها کاملا مشخص نشدند، نیازی به شستشو و سپردن فرش به قالی‌شویی ندارید.

جمع‌بندی

در این صفحه مزایای فرش لاکی و قرمز را در دکوراسیون بررسی کردیم. همچنین استفاده از این رنگ در کنار سایر رنگ‌های مکمل و خنثی  و جذابیت‌های آن بیان شد. فرش قرمز واقعا محبوب است و انتخابی عالی برای چیدمانی کلاسیک با حال و هوای نوستالژیک است.

با کاربرد این فرش در چیدمان خانه به‌سرعت می‌توان گرما، نشاط و انرژی را در فضا منتشر کرد، بدون اینکه نیازی به اکسوری‌های گران‌قیمت و عجیب و غریب داشته باشید. اگر شما هم به این فرش علاقه‌مند هستید، همین حالا برای خرید فرش لاکی اقدام کنید منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 172 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 15:46

خرید فرش

طرح افشان سلطنتی، به‌عنوان یک طرح خاص از فرش افشان شناخته می‌شود که از روزگاران قدیم بین پادشاهان و اشراف بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و به همین دلیل این طرح به این نام معروف شده است.

 این طرح سلطنتی جذاب و خاص دارای رنگ‌های ترکیبی زیبا و منحصر به فردی است و بیشتر در رنگ‌های پرطرفدار مانند فیلی، کرم و طوسی تولید می‌شود. همچنین طرح‌های زیبای جدید افشان سلطنتی، تلفیق شده از هنرهای سنتی ایرانی با مهارت صنعتی است که سرعت، دقت، کیفیت و زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.  علاوه بر آن، فرش سلطنتی افشان در تمام ابعاد استاندارد 6 متری، فرش 9 متری، فرش 12متری و ابعاد قالیچه و کناره در بازار یافت می‌شود. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید برای دکوراسیون خانه خود و فضاهای مختلف آن، فرش مناسب را خرید کنید.

 

تاریخچه طرح افشان

طرح افشان از قدمت زیادی برخوردار است و جزء طرح‌های اصیل فرش ایرانی محسوب می‌شود. همچنین ایران قطب تولید فرش افشان محسوب می‌شود و در این زمینه بی‌رقیب است و هیچ کشوری به گرد پایش هم نمی‌رسد!

فرش

با برخورداری از مجموعه عظیمی از طرح‌های مختلف، تنوع زیادی دارد و به همین دلیل به‌خوبی می‌تواند سلیقه مشتریان مختلف را پوشش دهد.

 

تا قبل از ترویج فرش‌های طرح افشان، بیشترین طرحی که در بافت فرش‌ها به کار می‌رفت، طرح لچک ترنج بود. در این طرح، حوضچه‌ای بزرگ در وسط فرش خودنمایی می‌کند و در چهار طرف آن گوشه‌های مثلثی شکلی با طرح‌های ترنج میانی بافته می‌شوند.

 جذاب در رنگ و طرح‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. در این میان انتخاب فرش با رنگ مناسب،

000

  •  طرح افشان بندی: این طرح از گل‌هایی تشکیل شده که پیوستگی و ارتباط دارند و در آن یک نقش کوچک به شیوه‌ای منظم تکرار می‌شود.
  • طرح افشان گل اناری: گل‌های این طرح به خاطر شباهتی که به گلنار یا همان گل انار دارند، به این نام معروف هستند. وقتی گل انار با طرح افشان ترکیب می‌شود، طرح افشان گل اناری حاصل می‌شود.
  • طرح افشان شکسته: همان‌طور که از نام آن مشهود است، طرح زمینه این فرش همراه با خطوط شکسته و هندسی است.
  • طرح افشان شاخه پیچ: در این طرح شاخه‌ها به هم پیوسته و پیچ در پیچ به نظر می‌آیند.
  • طرح افشان حیوانات: در این طرح حیوانات نقش اصلی را به عهده ‌دارند.

 

  • طرح افشان ترنج دار: این طرح در مرکز خود نقش یک ترنج را دارد و در اطراف آن شاهد طرح‌هایی پیچیده از گل‌ها، برگ‌ها و شاخه‌ها هستیم.

 

طرح افشان فیلی

رنگ فیلی به رنگ آبی روشن اطلاق می‌شود؛ ولی به دلیل اینکه شبیه به رنگ پوست بدن فیل است، به آن رنگ فیلی می‌گویند. طرح فیلی جزء گزینه‌های پرطرفدار در این فرش محسوب می‌شود و در بیشتر دکوراسیون‌ها قابل استفاده است.

البته چون این رنگ جزء رنگ‌های سرد است، برای استفاده در آشپزخانه مناسب نیست؛ به دلیل اینکه این دسته از رنگ‌ها کاهش‌دهنده اشتها هستند. در عین حال این رنگ به دلیل چرک تاب بودن برای فضای آشپزخانه مناسب نیستند و هرروز باید به دنبال شستشوی آن باشید.

طرح افشان کرم

اگر فضای منزل شما محدود و کوچک است، ما به شما فرش طرح افشان کرم را پیشنهاد می‌کنیم. این فرش با زمینه روشنی که دارد برای خانه‌های نقلی گزینه بسیار مناسبی است. رنگ‌بندی روشن آن، باعث می‌شود که فضای کوچک شما، بزرگ، شاد و زیبا به نظر برسد. همچنین به دلیل رنگ روشن، در این فرش گل و بوته‌ها و طرح‌های بته ‌جقه بیشتر به چشم می‌آیند.

 

طرح افشان طوسی

رنگ‌بندی طوسی یکی دیگر از رنگ‌های مورد علاقه مردم است که در تولید فرش افشان به کار می‌رود. طوسی روشن یک تناژ رنگ خاص و شیک است که به‌راحتی با انواع دکوراسیون مدرن و سنتی سازگاری دارد.

از ویژگی‌های مثبت فرش طرح افشان طوسی این است که می‌توانید در دکور مدرن با رنگ‌بندی‌های صورتی و یا سایر رنگ‌های روشن، آن را ترکیب کنید و با  از آن مراقبت کنید. در عین حال انتخاب این فرش برای دکوری کلاسیک به همراه مبلمان با تناژ رنگی صورتی و طلایی، گزینه بسیار جذابی است.

جمع بندی

در این راهنمای خرید فرش از آراستا تلاش کرده‌ایم که شما را با تمام مزایا و ویژگی‌های مختلف فرش با طرح افشان آشنا کنیم تا بتواند به شما در هنگام خرید این فرش، کمک کند. از ویژگی‌های ممتاز این فرش، طراحی منحصر به فرد آن است که باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. همچنین می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، از این فرش در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کنید.

درنهایت اینکه این فرش با شانه و تراکم‌های مختلف تولید شده است تا در قسمت‌های پرترافیک خانه مانند آشپزخانه و راهرو از تراکم کمتر استفاده کنید و برای فضایی لوکس مانند پذیرایی، به سراغ تراکم و ظرافت بیشتر بروید. منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 139 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 13:16

دکوراسیون پذیرایی برای بسیاری از ما به چالشی بزرگ تبدیل شده است. همه‌ی ما دائما به این فکر می‌کنیم که چطور خانه‌ی کوچک‌مان را زیباتر کنیم و خیلی وقت‌ها سراغ متخصصین دکوراسیون داخلی می‌رویم که در بعضی از مواقع بسیار پرهزینه خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا ایده‌های جالبی را برای تزیین منزل و دکوراسیون خانه های کوچک  ارائه کنیم تا با استفاده از این ایده‌های ناب بتوانید با هزینه‌ای کمتر چیدمان منزل خود را زیباتر کنید.


1_ استفاده از بازتاب نور


آینه‌ها می‌توانند نمای داخلی خانه را بزرگ و‌ دلباز نمایش دهند و تمام نور محیط را بازتاب دهند و فضای اتاق را روشن‌تر کنند. وجود آینه  در بزرگ تر نشان دادن فضا شما را یاری خواهد داد. بنابراین اگر پذیرایی شما فاقد پنجره های بزرگ و نورگیر است، با استفاده از آینه می تاونید فضا را روشن تر و البته بزرگ تر نشان دهید.


2_ پرکردن فضا


اگر پذیرایی یا اتاق کوچکی دارید، احتمالا تصور می‌کنید که نمی‌توانید از مبلمان بزرگ استفاده کنید؛ اما گاهی اوقات، این تأثیر کاملا برعکس است. اگر از مبلمان و لوازم بزرگی استفاده کنید که دیوارها را کاملا بپوشانند، از دو ویژگی بهره‌مند می‌شوید؛ اول اینکه جای نشستن برای افراد بیشتری ایجاد کرده‌اید و دوم اینکه فضای امن و آرامی را فراهم آورده‌اید.


3_ استفاده از دکور چشمگیر


گاهی اوقات برای اینکه بتوانید فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان بدهید، باید از دکوراسیونی شلوغ استفاده کنید که چشم‌ها در آن دائما در گردش باشند. توجه به اشیای اتاق باعث می‌شود که کوچکی آن کمتر به‌نظر برسد. از جمله وسیل دیگری که می توانید در تزیین پذیرایی کوچک شما را یاری کند، انتخاب لوستر و آباژورهای مناسب است. سعی کنید این وسایل روشنایی را متناسب با ابعاد و میزان نوری که نیاز دارید خریداری نمایید.


4_ استفاده از فرش و پرده مناسب


نکته مهمی که برای داشتن یک دکوراسیون خوب در پذیرایی کوچک باید رعایت کرد، انتخاب مناسب فرش است. فرش و پرده هر دو می توانند بر میزان نور و تاریک و روشنی فضای شما تاثیر مستقیم بگذارند. پیشنهاد ما این است که برای پرده ها  از پارچه های بسیار ساده و در رنگ های روشن استفاده نمایید. اما از آن طرف هم می توانید از طرح های ساده فرش مدرن و هم از طرح های پر کار استفاده نمایید. مسلما انتخاب ترکیب رنگی و نقش آن به مدل و رنگ مبلمان شما بستگی خواهد داشت. در هر صورت فراموش نکنید که در دیزاین پذیرایی کوچک، هدف ما پرهیز از شلوغی و ایجاد هرج و مرج در فضاست.
 

1.jpg


5_ انتخاب مبلمان مناسب


برای یک آپارتمان کوچک، انتخاب مبلمان ساده و سبک با رنگ های شفاف و خنثی توصیه میشود. مبلمان های سنگین با دسته های بزرگ و کوسن های زیاد فضا را دلگیر و خفه میکنند. همچنین مبل پایه دار بهتر از مبل بی پایه است چون عمق و وسعت دید بیشتری به فضای اتاق شما می دهند.

دقت کنید حتی اگر مبلمان های ساده و سبک هم اگر ست هفت نفره یا نه نفره آن را در فضایی کوچک بگنجانیم باز هم ممکن است فضاهای مفید زیادی را از دست داده و فدای مبلمان کنیم.

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییر در فضای کوچک، چیدمان متفاوت مبلمان‌ است. پیشنهاد می‌کنیم تا چند وسیله‌ی را در زاویه ای متفاوت بچینید.   
 

2.jpg


شخصیت شما به راحتی با دکوراتیوهایی که مورد استفاده قرار می‌دهید، قابل شناخت است. برای مثال، این که آیا شما با افتخار ظروف چینی مادربزرگ خود را در اتاق غذاخوری خود به نمایش می‌گذارید و یا عکس خانوادگی مورد علاقه خود را روی شومینه قرار می‌دهید. هر یک از این موارد سبب تمایز خانه‌ی شما با خانه‌های دیگر می‌شود و نیز نشان می‌دهد که شما واقعاً به چه چیزهایی اهمیت میدهید.

دلایل بسیاری برای استفاده از دکوراتیوها  وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :


1_ دکوراتیو ها تغییر ایجاد میکنند


شگفت انگیز است که چگونه دکوراتیوها می‌توانند خانه را به سطح جدیدی از زیبایی برسانند. مثلاً کاناپه‌ای با رنگ بژ و صندلی سبز زمردی را در نظر بگیرید. ترکیب این دو به طور قطع عالی است اما کافی نیست. اما وقتی یک کوسن زیبا و متناسب، لوازم تزئینی برای دیوار، لامپ و یک میز قهوه کوچک به دکوراسیون اضافه کنید خانه‌ی شما زیر و رو می‌شود.

در برخی از سبک‌های دکوراسیون از شال‌های بافته شده از کامواهای غول پیکر و چانکی بر روی مبل و یا تخت استفاده می‌کنند و با این کار هم به زیبایی و هم به یکدست شدن فضا کمک می‌کنند. از این نوع کامواها به علت تنوع رنگی که دارند، می‌توان برای بافت فرش فانتزی و سایز کوچک نیز استفاده کرد.
 

3.jpg


2_ دکوراتیو ها به خانه هویت میدهند


همان طور که پیش‌تر ذکر کردیم دکوراسیون داخلی خانه بازتابی از شخصیت شما خواهد بود. به همین جهت از دکوراتیوهایی استفاده می‌کنیم که به خوبی شخصیت و طرز تفکر ما را منعکس کنند. به عنوان مثال، استفاده از مبل و فرش فانتزی و یا استفاده از عکس‌های خانوادگی بر روی یک دیوار، نشان‌ دهنده‌ی شخصیت است. از انواع ظروف و گلدان‌های سفالی و چینی گرفته تا دکورهای دیواری، آینه‌های دیواری و قدی، نگهدارنده و پایه شمع، انواع ساعت، میز و صندلی، لوازم روشنایی و غیره همگی انواعی از دکوراتیو به حساب می‌آیند که هر یک می‌توانند نقشی مهم در زیبایی خانه ایفا کنند.


3_ دکوراتیو ها جای رنگ ها را پر میکنند


تصور کنید که در خانه‌ای زندگی می‌کنید که متعلق به شما نیست و یا در آن مستأجر هستید. در این صورت نمی‌توانید رنگ دلخواهتان را بر روی دیوارها بزنید. به همین جهت لازم است که با چند کار ساده تنوع ایجاد کنید. استفاده از دکوراتیو و اکسسوری‌های جذاب به جای استفاده از رنگ می‌تواند حس و حالی جالب به فضا بدهد. برای بسیاری از ما دکوراسیون داخلی کافه‌ها به نظر جالب می‌آید. علت استفاده از کلکسیون‌های کمیاب، دکوراتیوهای خلاقانه و نورپردازی دلچسب است.


4_ صرفه جویی در زمان و هزینه


بسیاری از ما پس از مدتی زندگی در یک محیط، به ایجاد تنوع نیاز پیدا می‌کنیم. به همین دلیل به فکر خرید مبلمان جدید، رنگ کردن دیوارها به رنگی متفاوت و یا هزینه‌های دیگر می‌افتیم. دکوراتیوها به ما کمک می‌کنند که تغییراتی چشمگیر به وجود بیاوریم در عین حال که در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنیم.

سخن پایانی

در دکوراسیون داخلی خانه آیتم‌های متنوعی را به عنوان دکوراتیو به کار می‌برند اما این که به طور دقیق چه مواردی برای شما بهترین است، کاملاً به نظر و سلیقه‌ی شخصی خودتان بستگی دارد. به طور پیشنهاد می‌کنیم که از هر عنصری متناسب با لوازم دیگر استفاده کنید تا تعادل رعایت شود و زیبایی آن به چشم بیاید. دکوراتیوها با وجود نکات مثبت زیادی که دارند، در صورت استفاده‌ی بیش از حد اثری معکوس دارند و فضا را شلوغ و ناآرام جلوه می‌دهند. منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 20:14

دکوراسیون پذیرایی برای بسیاری از ما به چالشی بزرگ تبدیل شده است. همه‌ی ما دائما به این فکر می‌کنیم که چطور خانه‌ی کوچک‌مان را زیباتر کنیم و خیلی وقت‌ها سراغ متخصصین دکوراسیون داخلی می‌رویم که در بعضی از مواقع بسیار پرهزینه خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا ایده‌های جالبی را برای تزیین منزل و دکوراسیون خانه های کوچک  ارائه کنیم تا با استفاده از این ایده‌های ناب بتوانید با هزینه‌ای کمتر چیدمان منزل خود را زیباتر کنید.

۱- استفاده از بازتاب نور

آینه‌ها می‌توانند نمای داخلی خانه را بزرگ و‌ دلباز نمایش دهند و تمام نور محیط را بازتاب دهند و فضای اتاق را روشن‌تر کنند. وجود آینه  در بزرگ تر نشان دادن فضا شما را یاری خواهد داد. بنابراین اگر پذیرایی شما فاقد پنجره های بزرگ و نورگیر است، با استفاده از آینه می تاونید فضا را روشن تر و البته بزرگ تر نشان دهید.

۲- پرکردن فضا

اگر پذیرایی یا اتاق کوچکی دارید، احتمالا تصور می‌کنید که نمی‌توانید از مبلمان بزرگ استفاده کنید؛ اما گاهی اوقات، این تأثیر کاملا برعکس است. اگر از مبلمان و لوازم بزرگی استفاده کنید که دیوارها را کاملا بپوشانند، از دو ویژگی بهره‌مند می‌شوید؛ اول اینکه جای نشستن برای افراد بیشتری ایجاد کرده‌اید و دوم اینکه فضای امن و آرامی را فراهم آورده‌اید.

۳- استفاده از دکور چشمگیر

گاهی اوقات برای اینکه بتوانید فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان بدهید، باید از دکوراسیونی شلوغ استفاده کنید که چشم‌ها در آن دائما در گردش باشند. توجه به اشیای اتاق باعث می‌شود که کوچکی آن کمتر به‌نظر برسد. از جمله وسیل دیگری که می توانید در تزیین پذیرایی کوچک شما را یاری کند، انتخاب لوستر و آباژورهای مناسب است. سعی کنید این وسایل روشنایی را متناسب با ابعاد و میزان نوری که نیاز دارید خریداری نمایید.

۴- استفاده از فرش و پرده مناسب

نکته مهمی که برای داشتن یک دکوراسیون خوب در پذیرایی کوچک باید رعایت کرد، انتخاب مناسب فرش است. فرش و پرده هر دو می توانند بر میزان نور و تاریک و روشنی فضای شما تاثیر مستقیم بگذارند. پیشنهاد ما این است که برای پرده ها  از پارچه های بسیار ساده و در رنگ های روشن استفاده نمایید. اما از آن طرف هم هم می توانید از طرح های ساده فرش مدرن و هم از طرح های پر کار استفاده نمایید. مسلما انتخاب ترکیب رنگی و نقش آن به مدل و رنگ مبلمان شما بستگی خواهد داشت. در هر صورت فراموش نکنید که در دیزاین پذیرایی کوچک، هدف ما پرهیز از شلوغی و ایجاد هرج و مرج در فضاست.

۵- انتخاب مبلمان مناسب

برای یک آپارتمان کوچک، انتخاب مبلمان ساده و سبک با رنگ های شفاف و خنثی توصیه میشود. مبلمان های سنگین با دسته های بزرگ و کوسن های زیاد فضا را دلگیر و خفه میکنند. همچنین مبل پایه دار بهتر از مبل بی پایه است چون عمق و وسعت دید بیشتری به فضای اتاق شما می دهند.

دقت کنید حتی اگر مبلمان های ساده و سبک هم اگر ست هفت نفره یا نه نفره آن را در فضایی کوچک بگنجانیم باز هم ممکن است فضاهای مفید زیادی را از دست داده و فدای مبلمان کنیم.

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییر در فضای کوچک، چیدمان متفاوت مبلمان‌ است. پیشنهاد می‌کنیم تا چند وسیله‌ی را در زاویه ای متفاوت بچینید.

شخصیت شما به راحتی با دکوراتیوهایی که مورد استفاده قرار می‌دهید، قابل شناخت است. برای مثال، این که آیا شما با افتخار ظروف چینی مادربزرگ خود را در اتاق غذاخوری خود به نمایش می‌گذارید و یا عکس خانوادگی مورد علاقه خود را روی شومینه قرار می‌دهید. هر یک از این موارد سبب تمایز خانه‌ی شما با خانه‌های دیگر می‌شود و نیز نشان می‌دهد که شما واقعاً به چه چیزهایی اهمیت میدهید.

دلایل بسیاری برای استفاده از دکوراتیوها وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

۱- دکوراتیو ها تغییر ایجاد میکنند

شگفت انگیز است که چگونه دکوراتیوها می‌توانند خانه را به سطح جدیدی از زیبایی برسانند. مثلاً کاناپه‌ای با رنگ بژ و صندلی سبز زمردی را در نظر بگیرید. ترکیب این دو به طور قطع عالی است اما کافی نیست. اما وقتی یک کوسن زیبا و متناسب، لوازم تزئینی برای دیوار، لامپ و یک میز قهوه کوچک به دکوراسیون اضافه کنید خانه‌ی شما زیر و رو می‌شود.

در برخی از سبک‌های دکوراسیون از شال‌های بافته شده از کامواهای غول پیکر و چانکی بر روی مبل و یا تخت استفاده می‌کنند و با این کار هم به زیبایی و هم به یکدست شدن فضا کمک می‌کنند. از این نوع کامواها به علت تنوع رنگی که دارند، می‌توان برای بافت فرش فانتزی و سایز کوچک نیز استفاده کرد.

دکوراسیون پذیرایی

۲- دکوراتیو ها به خانه هویت میدهند

همان طور که پیش‌تر ذکر کردیم دکوراسیون داخلی خانه بازتابی از شخصیت شما خواهد بود. به همین جهت از دکوراتیوهایی استفاده می‌کنیم که به خوبی شخصیت و طرز تفکر ما را منعکس کنند. به عنوان مثال، استفاده از مبل و فرش فانتزی و یا استفاده از عکس‌های خانوادگی بر روی یک دیوار، نشان‌ دهنده‌ی شخصیت است. از انواع ظروف و گلدان‌های سفالی و چینی گرفته تا دکورهای دیواری، آینه‌های دیواری و قدی، نگهدارنده و پایه شمع، انواع ساعت، میز و صندلی، لوازم روشنایی و غیره همگی انواعی از دکوراتیو به حساب می‌آیند که هر یک می‌توانند نقشی مهم در زیبایی خانه ایفا کنند.

۳- دکوراتیو ها جای رنگ ها را پر میکنند

تصور کنید که در خانه‌ای زندگی می‌کنید که متعلق به شما نیست و یا در آن مستأجر هستید. در این صورت نمی‌توانید رنگ دلخواهتان را بر روی دیوارها بزنید. به همین جهت لازم است که با چند کار ساده تنوع ایجاد کنید. استفاده از دکوراتیو و اکسسوری‌های جذاب به جای استفاده از رنگ می‌تواند حس و حالی جالب به فضا بدهد. برای بسیاری از ما دکوراسیون داخلی کافه‌ها به نظر جالب می‌آید. علت استفاده از کلکسیون‌های کمیاب، دکوراتیوهای خلاقانه و نورپردازی دلچسب است.

۴- صرفه جویی در زمان و هزینه

بسیاری از ما پس از مدتی زندگی در یک محیط، به ایجاد تنوع نیاز پیدا می‌کنیم. به همین دلیل به فکر خرید مبلمان جدید، رنگ کردن دیوارها به رنگی متفاوت و یا هزینه‌های دیگر می‌افتیم. دکوراتیوها به ما کمک می‌کنند که تغییراتی چشمگیر به وجود بیاوریم در عین حال که در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنیم.

سخن پایانی

در دکوراسیون داخلی خانه آیتم‌های متنوعی را به عنوان دکوراتیو به کار می‌برند اما این که به طور دقیق چه مواردی برای شما بهترین است، کاملاً به نظر و سلیقه‌ی شخصی خودتان بستگی دارد. به طور پیشنهاد می‌کنیم که از هر عنصری متناسب با لوازم دیگر استفاده کنید تا تعادل رعایت شود و زیبایی آن به چشم بیاید. دکوراتیوها با وجود نکات مثبت زیادی که دارند، در صورت استفاده‌ی بیش از حد اثری معکوس دارند و فضا را شلوغ و ناآرام جلوه می‌دهند. منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 19:48

فرش ماشینی درفروشگاه ما  با ماشین های برنامه ریزی شده کامپیوتری و خودکار الکترونیکی تولید می شوند. این ماشین‌ها توانایی ایجاد تعداد زیادی فرش با طول و طرح یا طرح یکسان را دارند.

با تولید سریع این قالی‌ها، امکان توزیع و فروش آن‌ها در بازار وسیع‌تری برای ایجاد گردش مالی سریع وجود دارد. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که فرش‌های ماشینی با قیمت بسیار پایین‌تری به دلیل نیروی کار محدودی که برای تولید آنها انجام می‌شود، فروخته شوند.

در حالی که این ممکن است برای افرادی که صنایع دستی را ترجیح می دهند، غیرفعال باشد، اما می تواند مزایای مختلفی را برای مصرف کنندگانی که این کار را نمی کنند، فراهم کند. فرش ماشینی می توانند گزینه ای عالی باشند اگر بودجه کمتری دارید اما همچنان به فرش مساحتی نیاز دارید.

آنها همچنین گزینه ای عالی برای مکان هایی هستند که ممکن است ساییدگی بیشتری داشته باشند مانند ایوان جلو، پاسیو در فضای باز، آشپزخانه یا گاراژ. در مناطق پر تردد، ممکن است ترجیح داده نشود که فرش دستباف یا دستباف در معرض فرسودگی و ساییدگی بیشتری قرار گیرد. فرش‌های ماشینی نیز می‌توانند برای کسانی که حیوانات خانگی دارند یا کودکانی که بیشتر در معرض ریختن و ریخت و پاش هستند عالی باشد.

در حالی که فرش های دستباف ممکن است قوانین سخت گیرانه تری برای تمیز نگه داشتن آنها داشته باشند، فرش های ماشینی معمولاً برای قرار دادن در ماشین لباسشویی مناسب هستند.

فرش ماشینی قابل بازیافت است؟

بازیافت فرش ماشینی یکی از موضوعات مهمی است که کشورهای توسعه‌یافته به آن اهمیت می‌دهند. آمار نشان مدهد که در سال ۲۰۱۸، حجم فرش‌های فرسوده و غیرقابل استفاده به میزان زیادی در حد  ۴۰۰۰۰۰ تن در انگلستان افزایش پیدا کرده است. این اتفاق همه‌ساله در سایر کشورها نیز رخ می‌دهد. در این میان، بازیافت فرش می‌تواند روشی منحصربه‌فرد و موثر برای کاهش حجم زباله‌ها و ضایعات فرش باشد.

همه‌ساله انبوهی از فرش‌های فرسوده در قالب زباله و ضایعات، دفن می‌شوند و یا اینکه با سوزاندن آن‌ها، دود زیادی ایجاد می‌شود. به همین دلیل این مسئله می‌تواند به‌شدت روی محیط زیست تاثیر منفی بگذارد. راهکار تکنولوژی‌های نو برای رهایی از این مسئله، بازیافت فرش ماشینی است. در ادامه مزایا و مشکلات بازیافت فرش های ماشینی را بررسی می‌کنیم.

صفر تا صد بازیافت فرش ماشینی

تولید بااستفاده از مواد مصنوعی مختلفی مانند پلی‌استر، نایلون و پلی‌پروپیلن تهیه می‌شود. بازیافت پلی‌پروپیلن از فرش‌ ماشینی و با متریال مصنوعی، راهکاری موثر برای جلوگیری از دفن و یا سوزاندن این فرش‌ها است. از سوی دیگر با انجام بازیافت پلی پروپیلین می‌توان، محصولاتی مرغوب و باکیفیت در انواع فرش کناره و مدرن تولید کرد و این ماده را دوباره به چرخه استفاده بازگرداند.

برای استخراج این ماده، ابتدا فرش فرسوده کامل شسته و تمیز می‌شود و بعدازآن با استفاده از یک حلال مایع یونی، پلی پروپیلن از الیاف فرش حل و خارج می‌شود. متریال استخراج شده با دو نوع مرغوبیت مختلف به دست می‌آید. پلی‌پروپیلن مرغوب که در اصطلاح “استاندارد بکر” نامیده می‌شود، برای تولید محصولات باکیفیت پلاستیکی به کار می‌رود و نوع با مرغوبیت کمتر برای تولید محصولات باکیفیت کمتر استفاده می‌شود.

نکات نگهداری فرش ماشینی

کاری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که با استفاده از جاروبرقی مناسب و تکنیک های لکه بری، خدمات نظافتی منظم را انجام دهید.

با مطالعه این مطلب در مورد۴ روشی که چگونه می توانید فرش ها را تمیز نگه دارید و آنها را برای مدت طولانی نگهداری کنید آشنا میشوید.

 

فرش ماشینی بصورت صنعتی و از الیاف مصنوعی بصورت انبوه تولید می‌شود.

۱_ فرش ها را مرتب جاروبرقی بکشید

فرش ها تمام خاک و گرد و غبار خانه شما را جمع می کنند و به صورت فیلتر عمل می کنند.

مهم است که هر از گاهی فرش های خود را تمیز کنید تا در زمان معین فرسوده نشوند.

بنابراین، می توانید آنها را به درستی تمیز کنید و از استفاده از آنها در خانه خود کاملاً بدون لکه لذت ببرید.

۲_ فرش ها را هر روز تمیز کنید

پیشنهاد می شود هر سه ماه یکبار فرش ها را با دستگاه شامپو فرش خانگی شستشو دهید.

اگر بچه‌ و حیوانات خانگی در خانه دارید، بهتر است مرتباً آنها را بشویید، زیرا آنها غذاها و نوشیدنی‌ها را روی آنها می‌ریزند و باعث ایجاد لکه می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید درخشندگی فرش‌های خود را حفظ کرده و تا سال‌های آینده از آن‌ها محافظت کنید.

۳_  محصولات تمیزکننده فرش خود را تهیه کنید

برای از بین بردن لکه ها و تمیز کردن صحیح فرش ها به یک محلول تمیز کننده خوب نیاز دارید.

سعی کنید شامپویی بخرید که خاصیت محافظ فرش داشته باشد تا از لکه های بیشتر فرش جلوگیری کند. محلول تمیز کننده ای را انتخاب کنید که برای فرش های پشمی ایمن باشد.

۴_ لکه های فرش را از قبل درمان کنید

باید سعی کنید انواع لکه ها مانند ریختن چای، قهوه و مواد غذایی را از روی فرش پاک کنید.

برای درمان لکه هایی که به سختی پاک نمی شوند از فرش شوی استفاده کنید و در اسرع وقت آنها را تمیز کنید.

حتی ممکن است با خیس کردن یک پارچه و قرار دادن آن روی لکه، لکه های فرش خود را اتو کنید.

گرما شروع به شکستن آن لکه ها می کند و در نتیجه تمیز کردن و نگهداری صحیح فرش را آسان می کند.لازم به ذکر است برای شستن لکه های فرش ماشینی می توان لکه های آن را با آب سرد از بین برد. برای انجام این کار، محل ایجاد لکه را با اسفنج و آب سرد خیس کرده و سپس یک دستمال تمیز آغشته به آب و شامپو فرش را روی لکه بزنید. لازم است به این نکته دقت داشته باشید که حتما در ابتدا شامپو فرش را روی قسمت کوچکی از فرش خود امتحان نمایید.

این مطلب راهنمای خرید شما بود دانش و تجربه بیشتری در خرید فرش مدرن داشته باشید. منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, , نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 19:15

اگر خانه‌ای با پنجره‌های متعدد و نور زیاد دارید، بهتر است بیشتر از گذشته از فرش‌ها محافظت کنید. با استفاده از یک روفرشی مناسب به‌خوبی می‌توانید از ساییده شدن فرش در برابر آفتاب و یا پاخور زیاد جلوگیری کنید.

در حال حاضر انواع فرش‌های دستباف و ماشینی با کیفیت ممتاز در اختیار قرار دارند و محافظت از آن‌ها، روشی مناسب برای کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شود. برای این کار، استفاده از روفرشی به‌عنوان یک روکش بافته شده از متریال پنبه، پلی‌استر و…. روشی منحصر به فرد و زیبا برای افزایش عمر مفید فرش و ماندگاری آن محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید با این کار، عیوب مختلف فرش را از دید دیگران مخفی کنید؛ بدون اینکه دکوراسیون خانه زیبایی خود را از دست بدهد.

انتخاب یک روفرشی مناسب و زیبا نیاز به رعایت فاکتورهای مختلفی دارد. علاوه بر آن، انواع مختلفی از این روکش در بازار موجود است. به همین دلیل در این مقاله از زیلوکس انواع روفرشی و مزایای استفاده از آن‌ها را در خانه ارزیابی می‌کنیم.

روفرشی چیست؟

روفرشی به‌عنوان پارچه‌ای ضخیم در دسته منسوجات قرار دارد که با طرح و نقش‌های سنتی، بافته می‌شود. شهرها و کارخانجات مختلفی در تولید آن فعال هستند؛ اما شهر یزد به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید روفرشی در ایران است.

با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید از سلامت فرش در برابر آفتاب، ساییده شدن و فرسودگی مراقبت کنید. همچنین این روکش کاملا سبک و قابل شستشو است و حمل و نقل آسانی دارد. به همین دلیل می‌توانید از آن در سفر به‌عنوان زیرانداز استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از روفرشی

مهم‌ترین مزیتی که در استفاده وجود دارد، محافظت از سلامت و نظافت فرش است. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که خانه‌ای با ترافیک زیاد  و کودکان بازیگوش داشته باشید. کودکانی که هرروز در حال بازی هستند و از ریخت و پاش در خانه، ناراحت نمی‌شوند!

بنابراین وظیفه شما بیشتر است و دائم باید در حال تمیز کردن لکه‌ها و غذاهایی باشید که فرزندانتان در خانه می‌ریزند. علاوه بر آن ممکن است برخی اوقات لکه مواد غذایی و نوشیدنی آن‌قدر سخت باشد که به‌خوبی قابل پاک کردن نباشد. به همین دلیل بهتر است برای کاهش وظایف کاری خود و محافظت بیشتر از نظافت و سلامت فرش، از روفرشی استفاده کنید.

در کنار این مزیت، فراموش نکنید که تابش نور خورشید به‌طور مداوم می‌تواند باعث تغییر در کیفیت رنگ فرش شود. برای جلوگیری از این اتفاق نیازی نیست که خودتان را از نور خورشید و تابش آن در خانه محروم کنید. فقط کافی است یک روکش مناسب روی فرش بیاندازید که کیفیت رنگ الیاف فرش دچار مشکل نشود.

روفرشی چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع روفرشی

در گذشته روفرشی‌ها با یک شکل یکسان تولید می‌شدند و خلاقیت زیادی در طرح و شکل آن‌ها نبود. علاوه بر آن، زیبایی چندانی نداشت و فقط به دلیل کاربردی بودن، در بیشتر خانه‌ها دیده می‌شد. اما امروزه این محصول در انواع مختلفی تولید و طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی روی آن بافته می‌شود. بنابراین دست شما برای انتخاب گزینه زیباتر و متناسب با دکور خانه کاملا باز است. انواع روفرشی شامل:

  • روفرشی کلاسیک:   

    در بافت این نوع از طرح‌ها و نقش‌های کلاسیک و سنتی که در فرش‌های دستباف دیده می‌شود، استفاده شده است. این طرح‌ها مواردی مانند لچک ترنج، خشتی و افشان که برای استفاده برای فرش کلاسیک مناسب هستند. ضخامت این نوع کمتر از نمونه‌های جدید است و به همین دلیل بهترین انتخاب به‌عنوان زیرانداز در گردش و سفر است.

  • روفرشی مدرن:   

    این مدل دارای ظاهری مخملی شکل هستند و به همین دلیل بسیار زیبا و لوکس به نظر می‌آیند. علاوه بر آن، شما می‌توانید از نمای مخملی در دو طرف روفرشی فرش مدرن استفاده کنید.

  • روفرشی مدرن ابریشمی:   

    در این مدل از روفرشی، متریال ابریشم مصنوعی یا پلی‌استر برای بافت به کار رفته است. به همین دلیل ظاهری بسیار زیبا، ظریف و درخشان دارد. همچنین می‌توانید در کنار جلوگیری از آلوده شدن فرش‌ها، از زیبایی آن در دکوراسیون استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که بهترین گزینه برای کسانی است که نسبت به پرز فرش حساس هستند. بنابراین با انداختن این کالا می‌توانید از بروز بیماری‌های تنفسی و حساسیت پوستی روی بدن جلوگیری کنید.

  • روفرشی مخمل:     

    این نوع روفرشی دارای بافت و ساختاری ضخیم و محکم است و بهترین محافظ برای نگهداری فرش از آلودگی و نور خورشید است. البته شستشوی مداوم و بیش از حد روفرشی باعث می‌شود که درخشندگی  و حالت مخملی خود را بعد از مدت طولانی از دست بدهد.

این روفرشی ضخامت بسیار بالایی نسبت به نمونه‌های کلاسیک و ابریشمی کشدار دارد و با استفاده از یک نخ معمولی در کنار نخ مخملی بافته می‌شوند. به همین دلیل عمر مفید بیشتری دارند. البته روفرشی‌های مخمل که کاملا با نخ مخملی بافته می‌شوند، مقاومت و استحکام بسیار بیشتری دارند و کیفیت و مرغوبیت آن بسیار زیاد است.

  • روفرشی کشدار:     

    دور این روفرشی‌ها که با طراحی مدرن و شکل‌های بسیار زیبا تهیه می‌شوند، کش دوخته شده است. به همین دلیل به‌طور کامل فرش را احاطه می‌کند و راه رفتن، دویدن بچه‌ها و مواردی از این دست باعث جمع شدن روفرشی نمی‌شود. بنابراین بهترین انتخاب برای خانه‌هایی محسوب می‌شود که کودکان پر جنب و جوش و بازیگوشی دارند.، تا در کنار محافظت از سلامت فرش‌ها، جلوه ظاهری روفرشی زیبا و مرتب باشد.

نکته جالب دیگری که درباره روفرشی کشدار وجود دارد این است که به‌راحتی می‌توانید روی آن را جاروبرقی بکشید، بدون اینکه حرکت کند. همچنین انواع این روفرشی در طرح‌های زیبا و مدرن  و یا سنتی و کلاسیک در بازار موجود است تا با توجه به دکور خانه و سلیقه خود، گزینه بهتر را خرید کنید. روفرشی‌های کشدار در کنار محافظت از سلامت فرش در برابر آلودگی و نور زیاد خورشید، از آلوده شدن و صدمه دیدن ریشه نیز محافظت می‌کنند. بنابراین بهترین انتخاب برای تمام خانه‌ها محسوب می‌شوند.

این نوع کالا در کنار مزایای مختلف مانند ظاهر بسیار زیبا و ظرافت زیاد، دارای معایبی است. قیمت این محصول نسبت به سایر روفرشی‌ها بیشتر است و در کنار آن، به دلیل نازک بودن، عمر مفید کمتری دارد.

ابعاد روفرشی

در حال حاضر ابعاد مختلف فرش‌ها استاندارد شامل ۳ متری، ۶ متری، ۹ و ۱۲ متری بافته می‌شوند. در این میان روفرشی ۱۲ متری بزرگ‌ترین سایر روفرشی است و قیمت بالاتری دارد.

نکته جالب توجه درباره  روفرشی این است که تنها مردم ایران نیستند که به استفاده از روفرشی علاقه دارند. کشورهای همسایه مانند ترکیه، قزاقستان، پاکستان، ترکمنستان و … نیز از این روکش در دکوراسیون استفاده می‌کنند. همچنین علاوه بر ایران، کشور ترکیه نیز در بافت و تولید روفرشی‌های جذاب فعالیت دارد. به‌طوری که تولید روفرشی مدرن کشدار، محصولی از ترکیه محسوب می‌شود.

کلام پایانی

در این صفحه از زیلوکس تلاش کردیم تا انواع مختلف روفرشی را به همراه مزایا و معایب مختلف آن‌ها بررسی کنیم. خرید این محصول روشی مناسب، مقرون به‌صرفه و در عین حال زیبا و جذاب برای محافظت بهتر و بیشتر از فرش محسوب می‌شود. بنابراین اجازه بدهید که بچه‌ها با خیال راحت در خانه بازی کنند. همچنین پنجره‌های را باز کنید و از نور جذاب خورشید برای سلامتی خود بهره ببرید. منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 20:53

فرش می تواند یکی از سخت ترین اجزای دکوراسیون باشد زیرا عوامل زیادی مانند سبک فرش، نوع الیاف، نقش، کیفیت و در نهایت رنگ فرش در تصمیم گیری و انتخاب فرش مناسب وجود دارد.

انتخاب رنگ مناسب اغلب سخت ترین تصمیم برای مشتریان است. اگر مطمئن نیستید که چه رنگ فرشی را برای اتاق خواب، اتاق نشیمن یا راهرو انتخاب کنید، یا اینکه نمی دانید هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ فرش از کجا شروع کنید نگران نباشید در این مطلب قصد داریم نکاتی برای انتخاب فرش را باهاتون به اشتراک بگذاریم.

E:کلاسیک3-min.jpg

نکات برای انتخاب رنگ فرش

ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنید برای فضاهای اصلی مانند اتاق نشیمن خانه، ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنید..

بسیاری از مدل‌های مبل تنها در چهار یا پنج رنگ (یا کمتر) ارائه می‌شوند، مگر اینکه مبل سفارشی ساخته شود.بنابراین،اگر ابتدا انتخاب نشود، پیدا کردن مبل به سبکی که دوست دارید، که با فرشی که قبلا انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد، دشوار است رنگ فرشی را انتخاب کنید که مکمل مبلمان و طرح موجود شما باشد.

استفاده از ویژگی های موجود در اتاق شما یک راه عالی برای محدود کردن انتخاب رنگ است. به رنگ، مبلمان، هنر، پرده ها و دکوراسیون اتاق فکر کنید. سایه ای را انتخاب کنید که در خانواده رنگی مشابه سایر موارد موجود در اتاق باشد تا همه چیز منسجم به نظر برسد.

به عنوان مثال، اگر یک مبل دارید که می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید، از یک فرش خنثی استفاده کنید که حواس‌تان را از مبل منحرف نکند. اگر مبل شما قرمز، دیوارها خاکستری است و مبلمان تیره یا مشکی دارید، فرش زغالی انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ فرش را فراموش نکنید

گردش رنگ در فضای خانه یکی از اصول اساسی طراحی دکوراسیون داخلی است.

اگر تعداد رنگ ها در انتخاب فرش  برای منزل زیاد است و این مسئله شما را سردرگم کرده، از قانون طلایی سه گانه استفاده کنید. طبق قانون طلایی سه گانه ، باید ابتدا سه رنگ انتخاب کنید. سپس از تنالیته های این سه رنگ برای جاهای مختلف خانه استفاده نمایید.

برای انتخاب رنگ فرش از نسبت ۱۰-۳۰-۶۰ هم می توانید استفاده کنید؛ یعنی ۶۰درصد خانه را به رنگ اصلی درآورید ، ۳۰درصد را به رنگ ثانویه و ۱۰درصد بقیه را به رنگ سوم درآورید. برای نمونه رنگ اصلی را هنگام انتخاب مبل و فرش در نظر بگیرید.

E:کلاسیک1-min.jpg

از رنگ های خنثی برای انتخاب رنگ فرش استفاده کنید

دلیلی وجود دارد که رنگ های خنثی بیشترین فروش را در فرش دارند. فرش تاثیر زیادی در یک اتاق دارد و رنگ‌های روشن در فضای بزرگ می‌توانند غلبه کنند. همچنین تعویض فرش هزینه بر است.

 

میتوانید از رنگ های گرم و بژ استفاده کنید. برای اینکه مطمئن شوید فرش شما با وجود رنگ خنثی هنوز شخصیت دارد، بافت فرش را انتخاب کنید.

رنگ فرش خود را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ فرش می تواند کل حس یک اتاق را تغییر دهد، بنابراین مطمئن شوید که رنگ خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید. به این فکر کنید که چگونه روندها ممکن است در طول سال ها تغییر کند و مطمئن باشید که رنگی که امروز دوست دارید همچنان برای شما جذاب خواهد بود. هنگامی که انتخاب رنگ را محدود کردید، وقت آن است که نمونه ها را بررسی کنید.

الگوها یا رنگ های تیره تر را برای مناطق پرتردد انتخاب کنید

اگر اتاق اغلب استفاده نشود، رنگ فرش برای مدت طولانی دست نخورده باقی می ماند و رنگ روشن ممکن است به خوبی کار کند. با این حال، اگر اتاق پر رفت و آمدی دارید، بهتر است رنگ یا طرحی تیره‌تر انتخاب کنید تا کثیفی و فرسودگی به این راحتی نمایان نشود.

تاثیر رنگ فرش بر دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی، رنگ‌هایی هستند که استفاده می‌شود. در حالت کلی رنگ فرش، مبلمان و سایر ابزارها و اکسسوری‌های موجود در فضا باید با توجه به نور طبیعی محیط و نورپردازی‌های مصنوعی انتخاب شود.

یکی از رازهای مهم برای ایجاد ترکیبی جذاب در دکوراسیون، تلفیق درست رنگ‌های تیره و روشن با هم است. به‌صورت کلی رنگ‌های روشن در مقابل رنگ‌های تیره استفاده می‌شوند. همچنین رنگ روشن می‌تواند دکوراسیون و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

با توجه به این فاکتور مهم، در نظر داشته باشید که برای فضاهای کوچک از رنگ‌های تیره استفاده نکنید؛ زیرا اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر آن، رنگ فرش فقط روی دکوراسیون تاثیر ندارد. مهم‌ترین تاثیر رنگ فرش و سایر ابزارها و اکسسوری‌های موجود در فضای خانه، روی روحیه شما است.

به‌طور مثال رنگ‌های آبی و سبز روشن، باعث ایجاد آرامش می‌شود و رنگ‌های تیره باعث افسردگی خواهد شد. علاوه بر آن، انتخاب مناسبی برای پذیرایی از میهمانان نیست و انرژی مورد نیاز برای پذیرایی از میهمانان در این فضا را فراهم نمی‌کند. منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 18:14

بازیافت فرش ماشینی یکی از موضوعات مهمی است که کشورهای توسعه‌یافته به آن اهمیت می‌دهند. آمار نشان مدهد که در سال ۲۰۱۸، حجم فرش‌های فرسوده و غیرقابل استفاده به میزان زیادی در حد  ۴۰۰۰۰۰ تن در انگلستان افزایش پیدا کرده است. این اتفاق همه‌ساله در سایر کشورها نیز رخ می‌دهد. در این میان، بازیافت فرش می‌تواند روشی منحصربه‌فرد و موثر برای کاهش حجم زباله‌ها و ضایعات فرش باشد.

همه‌ساله انبوهی از فرش‌های فرسوده در قالب زباله و ضایعات، دفن می‌شوند و یا اینکه با سوزاندن آن‌ها، دود زیادی ایجاد می‌شود. به همین دلیل این مسئله می‌تواند به‌شدت روی محیط زیست تاثیر منفی بگذارد. راهکار تکنولوژی‌های نو برای رهایی از این مسئله، بازیافت فرش ماشینی است. در ادامه مزایا و مشکلات بازیافت فرش های ماشینی را بررسی می‌کنیم.

صفر تا صد بازیافت فرش های ماشینی

فرش ماشینی با استفاده از مواد مصنوعی مختلفی مانند پلی‌استر، نایلون و پلی‌پروپیلن تهیه می‌شود. بازیافت پلی‌پروپیلن از فرش‌های ماشینی و با متریال مصنوعی، راهکاری موثر برای جلوگیری از دفن و یا سوزاندن این فرش‌ها است. از سوی دیگر با انجام بازیافت پلی پروپیلین می‌توان، محصولاتی مرغوب و باکیفیت تولید کرد و این ماده را دوباره به چرخه استفاده بازگرداند.

جالب است بدانید که فقط در اتحادیه اروپا، به‌طور متوسط در هرسال، ۱.۶ میلیون تن زباله از فرش‌های فرسوده، تولید می‌شود.فرش مدرنر که از مواد ترکیبی تهیه شده، دارای مقادیر زیادی پلی پروپیلن است و این ماده یک نوع پلاستیک با پایه نفت محسوب می‌شود.

برای استخراج این ماده، ابتدا فرش فرسوده کامل شسته و تمیز می‌شود و بعدازآن با استفاده از یک حلال مایع یونی، پلی پروپیلن از الیاف فرش حل و خارج می‌شود. متریال استخراج شده با دو نوع مرغوبیت مختلف به دست می‌آید. پلی‌پروپیلن مرغوب که در اصطلاح “استاندارد بکر” نامیده می‌شود، برای تولید محصولات باکیفیت پلاستیکی به کار می‌رود و نوع با مرغوبیت کمتر برای تولید محصولات باکیفیت کمتر استفاده می‌شود.

فرش های ماشینی قابل بازیافت

۷ فایده عالی بازیافت فرش های ماشینی

  • اولین و مهم‌ترین فایده بازیافت فرش مدرن، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش حجم زباله‌ها است. کاهش زباله‌های فرش و سایر مواد قابل بازیافت، تاثیر بسیار خوبی در کم شدن تولید متان و گازهای سمی دارد.
  • فرش‌های ماشینی دارای مقادیر زیادی مواد قابل بازیافت و صنعتی است و از این مواد می‌توان برای تولید محصولات جدید استفاده کرد. به همین دلیل وابستگی به مواد نفتی و گازی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • درصورتی‌که بازیافت فرش ماشینی مانند سایر زباله‌ها، در فرهنگ یک کشور مرسوم شود، می‌توان امیدوار بود که فرهنگ بازیافت زباله و مدیریت آن گسترش یافته است. این موضوع می‌تواند در بلندمدت باعث کاهش محسوس در هزینه‌های تولید ملی و صرفه‌جویی در آن شود.
  • بازیافت فرش های ماشینی، نیاز به متخصصان و افراد زیادی برای پیشبرد خود دارد. به همین دلیل در این مسیر، مشاغل زیادی ایجاد می‌شود و می‌توان به تولید هزاران شغل جدید امید داشت.
  • بازیافت فرش های ماشینی، باعث می‌شود که چرخه صنعت فرش به‌طور مداوم و همیشه در حرکت و تکاپو باشد؛ به‌طوری‌که بازاری باثبات در زمینه فرش و کفن‌پوش‌های ماشینی فراهم شود.
  • جمع‌آوری پسماند فرش‌های فرسوده و دفن آن‌ها در بلندمدت هزینه زیادی روی دست اقتصاد یک کشور می‌گذارد. اما با کمک بازیافت فرش های ماشینی می‌توان این هزینه‌ها را در مسیر درست قرار داد و درآمدی جدید برای آینده ایجاد نمود.
  • درنهایت اینکه بازیافت فرش ماشینی، به معنای پیدا کردن راه‌حل درست و اصولی برای رهایی از مشکل سوزاندن و دفن زباله فرش ماشینی است.

بازیافت فرش در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند امریکا و انگلستان به شکل کاملا برنامه‌ریزی شده و اصولی انجام می‌شود؛ به‌طوری‌که این کشورها در زمینه بازیافت فرش، پیشتاز هستند. همچنین برای پیشبرد بهتر این هدف، جمع‌آوری فرش‌های فرسوده از جلوی درب منازل صورت می‌گیرد تا سرعت این کار را افزایش دهند. اما در این میان مشکلاتی برای بازیافت فرش های ماشینی وجود دارد و کشورهای توسعه‌یافته نیز در گذشته، این مشکلات را پشت سر گذاشتند. در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مشکلات بازیافت فرش های ماشینی

اگرچه بازیافت فرش مزایای متعددی دارد و می‌تواند درآمد جدید وارد چرخه اقتصادی کشورها کند؛ اما درعین‌حال مشکلاتی در این مسیر وجود دارد. البته ایده بازیافت فرش ، ایده جدیدی در جهان محسوب نمی‌شود و کشورهای زیادی در این زمینه پیشگام هستند. اما درعین‌حال محدودیت‌هایی برای این حرفه وجود دارد که مانع سرعت گرفتن آن می‌شود.

ازجمله مشکلات موجود در این صنعت، محدودیت‌هایی است که توسط دولت‌ها و برخی از شرکت‌های تولیدکننده فرش و کف‌پوش در این زمینه ایجاد می‌کنند. البته کشورهایی مانند آمریکا به دنبال از بین بردن این محدودیت‌ها در صنعت فرش خود هستند. این کشور با ایجاد تاسیسات بازیافت پیشرفته و قدرتمند، ایجاد شبکه جمع‌آوری و پالایش فرش بازیافتی و توسعه محصولات تولید شده از فرایند بازیافت فرش، پیشرفت روزافزونی در این زمینه به دست آورده است.

موضوع مهم بعدی که حرکت در این مسیر را کند می‌کند، کمبود ماشین‌آلات ویژه بازیافت فرش است. با برطرف شده این مشکل، صنعت بازیافت فرش نیز سرعت گرفته و اتفاقات خوبی در این مسیر شاهد خواهیم بود.

با الگو قرار دادن کشورهای توسعه‌یافته و پیشگام در زمینه بازیافت فرش، می‌توان در این مسیر گام نهاد و موفقیت‌هایی کسب کرد. به‌طور مثال کشور آمریکا نیز برای پیشبرد اهداف خود، خطوط ویژه‌ای را به تولید ماشین‌آلات بازیافت فرش اختصاص داده است.

این ماشین‌آلات برای بازیافت فرش های ماشینی با الیاف نایلونیَ، پلی‌پروپیلن، پلی‌استر و … طراحی شده است و با خرد کردن فرش به قطعات ریز و نرم کردن آن با مواد شیمایی مناسب، خمیر موردنیاز برای تولید رزین و محصولات پلاستیکی باکیفیت را به دست می‌آورد.

بنابراین با یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی می‌توان صنعت فرش را به سمت تکامل برد؛ به‌طوری‌که فقط به تولید فرش و موکت خلاصه نشود و برای بازیافت فرش نیز راهکارهای درست داشته باشد.

کلام پایانی

بازیافت فرش، فقط به فرش‌های ماشینی خلاصه نمی‌شود. مجموعه گسترده فرش، موکت، کفن‌پوش‌های خانگی و یا کف‌پوش خودرو و مواردی ازاین‌دست را می‌توان در این دسته‌بندی بزرگ قرار داد. به همین دلیل با نگاه به این حجم گسترده از زباله‌ها، می‌توان اهمیت بازیافت فرش های ماشینی را درک کرد.
با بهبود و تکمیل صنعت تولید فرش ماشینی، می‌توان علاوه بر محافظت بهتر از محیط زیست، مشاغل و محصولات جدید تولید کرد و درآمدی نو به چرخه اقتصاد کشور دعوت نمود. تمامی این اتفاقات در صورتی رخ می‌دهد که صنعت بازیافت فرش به‌عنوان زیرمجموعه صنعت تولید فرش به شکل درستی مورد توجه قرار بگیرد و ابزارهای لازم برای پیشبرد آن تهیه شود. منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 471 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 13:50

ازیافت فرش ماشینی یکی از موضوعات مهمی است که کشورهای توسعه‌یافته به آن اهمیت می‌دهند. آمار نشان مدهد که در سال 2018، حجم فرش‌های فرسوده و غیرقابل استفاده به میزان زیادی در حد  400000 تن در انگلستان افزایش پیدا کرده است. این اتفاق همه‌ساله در سایر کشورها نیز رخ می‌دهد. در این میان، بازیافت فرش می‌تواند روشی منحصربه‌فرد و موثر برای کاهش حجم زباله‌ها و ضایعات فرش باشد.

 

همه‌ساله انبوهی از فرش‌های فرسوده در قالب زباله و ضایعات، دفن می‌شوند و یا اینکه با سوزاندن آن‌ها، دود زیادی ایجاد می‌شود. به همین دلیل این مسئله می‌تواند به‌شدت روی محیط زیست تاثیر منفی بگذارد. راهکار تکنولوژی‌های نو برای رهایی از این مسئله، بازیافت فرش ماشینی است. در ادامه مزایا و مشکلات بازیافت فرش های ماشینی را بررسی می‌کنیم.

 

صفر تا صد بازیافت فرش های ماشینی

فرش ماشینی با استفاده از مواد مصنوعی مختلفی مانند پلی‌استر، نایلون و پلی‌پروپیلن تهیه می‌شود. بازیافت پلی‌پروپیلن از فرش‌های ماشینی و با متریال مصنوعی، راهکاری موثر برای جلوگیری از دفن و یا سوزاندن این فرش‌ها است. از سوی دیگر با انجام بازیافت پلی پروپیلین می‌توان، محصولاتی مرغوب و باکیفیت تولید کرد و این ماده را دوباره به چرخه استفاده بازگرداند.

 

جالب است بدانید که فقط در اتحادیه اروپا، به‌طور متوسط در هرسال، 1.6 میلیون تن زباله از فرش‌های فرسوده، تولید می‌شود.  که از مواد ترکیبی تهیه شده، دارای مقادیر زیادی پلی پروپیلن است و این ماده یک نوع پلاستیک با پایه نفت محسوب می‌شود.

 

برای استخراج این ماده، ابتدا فرش فرسوده کامل شسته و تمیز می‌شود و بعدازآن با استفاده از یک حلال مایع یونی، پلی پروپیلن از الیاف فرش حل و خارج می‌شود. متریال استخراج شده با دو نوع مرغوبیت مختلف به دست می‌آید. پلی‌پروپیلن مرغوب که در اصطلاح “استاندارد بکر” نامیده می‌شود، برای تولید محصولات باکیفیت پلاستیکی به کار می‌رود و نوع با مرغوبیت کمتر برای تولید محصولات باکیفیت کمتر استفاده می‌شود.

آیا فرش های ماشینی قابل بازیافت هستند؟

7 فایده عالی بازیافت فرش های ماشینی

 

• اولین و مهم‌ترین فایده بازیافت فرش مدرن، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش حجم زباله‌ها است. کاهش زباله‌های فرش و سایر مواد قابل بازیافت، تاثیر بسیار خوبی در کم شدن تولید متان و گازهای سمی دارد.

 

• فرش‌های ماشینی دارای مقادیر زیادی مواد قابل بازیافت و صنعتی است و از این مواد می‌توان برای تولید محصولات جدید استفاده کرد. به همین دلیل وابستگی به مواد نفتی و گازی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

 

• درصورتی‌که بازیافت فرش ماشینی مانند سایر زباله‌ها، در فرهنگ یک کشور مرسوم شود، می‌توان امیدوار بود که فرهنگ بازیافت زباله و مدیریت آن گسترش یافته است. این موضوع می‌تواند در بلندمدت باعث کاهش محسوس در هزینه‌های تولید ملی و صرفه‌جویی در آن شود.

 

• بازیافت فرش های ماشینی، نیاز به متخصصان و افراد زیادی برای پیشبرد خود دارد. به همین دلیل در این مسیر، مشاغل زیادی ایجاد می‌شود و می‌توان به تولید هزاران شغل جدید امید داشت.

 

• بازیافت فرش های ماشینی، باعث می‌شود که چرخه صنعت فرش به‌طور مداوم و همیشه در حرکت و تکاپو باشد؛ به‌طوری‌که بازاری باثبات در زمینه فرش و کفن‌پوش‌های ماشینی فراهم شود.

 

• جمع‌آوری پسماند فرش‌های فرسوده و دفن آن‌ها در بلندمدت هزینه زیادی روی دست اقتصاد یک کشور می‌گذارد. اما با کمک بازیافت فرش های ماشینی می‌توان این هزینه‌ها را در مسیر درست قرار داد و درآمدی جدید برای آینده ایجاد نمود.

 

• درنهایت اینکه بازیافت فرش ماشینی، به معنای پیدا کردن راه‌حل درست و اصولی برای رهایی از مشکل سوزاندن و دفن زباله فرش ماشینی است.

 

 

بازیافت فرش در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند امریکا و انگلستان به شکل کاملا برنامه‌ریزی شده و اصولی انجام می‌شود؛ به‌طوری‌که این کشورها در زمینه بازیافت فرش، پیشتاز هستند. همچنین برای پیشبرد بهتر این هدف، جمع‌آوری فرش‌های فرسوده از جلوی درب منازل صورت می‌گیرد تا سرعت این کار را افزایش دهند. اما در این میان مشکلاتی برای بازیافت فرش های ماشینی وجود دارد و کشورهای توسعه‌یافته نیز در گذشته، این مشکلات را پشت سر گذاشتند. در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

آیا فرش های ماشینی قابل بازیافت هستند؟

مشکلات بازیافت فرش های ماشینی

اگرچه بازیافت فرش مزایای متعددی دارد و می‌تواند درآمد جدید وارد چرخه اقتصادی کشورها کند؛ اما درعین‌حال مشکلاتی در این مسیر وجود دارد. البته ایده بازیافت، ایده جدیدی در جهان محسوب نمی‌شود و کشورهای زیادی در این زمینه پیشگام هستند. اما درعین‌حال محدودیت‌هایی برای این حرفه وجود دارد که مانع سرعت گرفتن آن می‌شود.

 

 

ازجمله مشکلات موجود در این صنعت، محدودیت‌هایی است که توسط دولت‌ها و برخی از شرکت‌های تولیدکننده فرش و کف‌پوش در این زمینه ایجاد می‌کنند. البته کشورهایی مانند آمریکا به دنبال از بین بردن این محدودیت‌ها در صنعت فرش خود هستند. این کشور با ایجاد تاسیسات بازیافت پیشرفته و قدرتمند، ایجاد شبکه جمع‌آوری و پالایش فرش بازیافتی و توسعه محصولات تولید شده از فرایند بازیافت فرش، پیشرفت روزافزونی در این زمینه به دست آورده است.

 

موضوع مهم بعدی که حرکت در این مسیر را کند می‌کند، کمبود ماشین‌آلات ویژه بازیافت فرش است. با برطرف شده این مشکل، صنعت بازیافت فرش نیز سرعت گرفته و اتفاقات خوبی در این مسیر شاهد خواهیم بود.

 

با الگو قرار دادن کشورهای توسعه‌یافته و پیشگام در زمینه بازیافت فرش، می‌توان در این مسیر گام نهاد و موفقیت‌هایی کسب کرد. به‌طور مثال کشور آمریکا نیز برای پیشبرد اهداف خود، خطوط ویژه‌ای را به تولید ماشین‌آلات بازیافت فرش اختصاص داده است.

 

این ماشین‌آلات برای بازیافت فرش های ماشینی با الیاف نایلونیَ، پلی‌پروپیلن، پلی‌استر و … طراحی شده است و با خرد کردن فرش به قطعات ریز و نرم کردن آن با مواد شیمایی مناسب، خمیر موردنیاز برای تولید رزین و محصولات پلاستیکی باکیفیت را به دست می‌آورد.

 

بنابراین با یک برنامه‌ریزی مدون و اصولی می‌توان صنعت فرش را به سمت تکامل برد؛ به‌طوری‌که فقط به تولید فرش و موکت خلاصه نشود و برای بازیافت فرش  نیز راهکارهای درست داشته باشد.

 

کلام پایانی

بازیافت فرش، فقط به فرش‌های ماشینی خلاصه نمی‌شود. مجموعه گسترده فرش، موکت، کفن‌پوش‌های خانگی و یا کف‌پوش خودرو و مواردی ازاین‌دست را می‌توان در این دسته‌بندی بزرگ قرار داد. به همین دلیل با نگاه به این حجم گسترده از زباله‌ها، می‌توان اهمیت بازیافت فرش های ماشینی را درک کرد.

 

 

با بهبود و تکمیل صنعت تولید فرش ماشینی، می‌توان علاوه بر محافظت بهتر از محیط زیست، مشاغل و محصولات جدید تولید کرد و درآمدی نو به چرخه اقتصاد کشور دعوت نمود. تمامی این اتفاقات در صورتی رخ می‌دهد که صنعت بازیافت فرش به‌عنوان زیرمجموعه صنعت تولید فرش به شکل درستی مورد توجه قرار بگیرد و ابزارهای لازم برای پیشبرد آن تهیه شود. منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 139 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 13:25

سبک صنعتی  نوعی سبک دکوراسیون  داخلی است که در عین خاص بودن مورد استقبال خیلی از افراد قرار نمی گیرد، اما طرفداران مخصوص به خود را دارد. متریال هایی که در این نوع طراحی استفاده می شوند متریال های خام بدون پرداخت هستند.

 

در واقع شما به طور مستقیم می توانید مصالحی مانند آلومینیوم، آهن، بتن، آجر و … را در این نوع دکوراسیون مشاهده نمائید. علاوه بر آن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کابل های برق، لوله های تاسیسات و … کاملا قابل رویت بوده و هیچ پوششی برای تاسیسات در سبک صنعتی در نظر گرفته نشده است.با این مقدمه، در ادامه این نوشته با آراستا همراه باشید تا با این سبک و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

ویژگی های سبک صنعتی

 

آنچه در سبک صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کاربردی بودن فضاست. عناصری که در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک مورد استفاده قرار می گیرند کاملاً کاربردی هستند و جنبه تزئینی ندارند. سبک صنعتی فضایی سرد و بی روح ایجاد می کند واستفاده از فلزات خصوصاً آلومینیوم دلیل اصلی این حس می باشد.

 

یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی استفاده از پلان باز است. فضاهایی که با این سبک طراحی می شوند اصولاً به صورت یکسره بوده و به ندرت تفکیک می شوند. البته این نیز بستگی به نوع فضا و کاربرد آن دارد. اگر به دکوراسیون خانه هایی که به روش صنعتی طراحی شده اند دقت نمائید متوجه می شوید که فضای مجزا کمتر به چشم می خورد و اثری از دیوار یا جداکننده وجود ندارد.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

اصول طراحی آشپزخانه صنعتی

 

در دهه 1950 میلادی در ایالت متحده، سبک صنعتی در طراحی داخلی ابداع شد. اکثر هنرمندان در این دهه کارخانه های قدیمی و متروکه تغییر کاربری داده و تبدیل به مکان های راحت و کاربردی برای زندگی کردند. البته در حال حاضر دیگر برای ایجاد سبک صنعتی نیازی به کارخانه ها و انبارهای قدیمی نیست بلکه میتوان با متریال و مواد مناسب، منازل خود را به سبک صنعتی طراحی نمایید.

 

افراد علاقه مند به سبک صنعتی، بایستی پیش از اجرای این سبک اطلاعات کافی را در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات سبک صنعتی داشته باشند.بنابراین ابتدا باید با متریال مصرفی این سبک آشنا شوید. چوب های طبیعی، فلزات، فولاد زنگ زده و آجر قرمز رنگ بیشترین متریال مصرفی در این سبک هستند. در این مطلب با نحوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی آشنا خواهید شد.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

در سبک صنعتی، از پوشش چوب برای کفپوش و از آجر قرمز برای دیوارها استفاده می شود.هم چنین از فلزات به عنوان اکسسوری استفاده می شود.با توجه به اینکه تمامی متریال ها بافت های متفاوتی را ایجاد می کنند، آشپزخانه هایی که به سبک صنعتی طراحی می شوند بسیار چشمگیر و قابل توجه خواهند بود.

 

اکثر متریال های سبک صنعتی بصورت خام و کار نشده استفاده می شوند و کاربرد کم رنگ ها سبکی سرد و مردانه را ایجاد می کند. البته به دلیل چشمگیر بودن سبک صنعتی، به راحتی می توان فضای داخل منزل را به این سبک طراحی نمود.

 

همانگونه که اطلاع دارید، امروزه دیگر آشپزخانه ها تنها مکانی برای پخت غذا نیستند بلکه قسمت مهمی از خانه محسوب می شوند و به همین علت زیبایی آنها بسیار اهمیت دارد. در صورتی که خواستار آشپزخانه ای جذاب هستید بهترین انتخاب برای شما سبک صنعتی می باشد. در ادامه به نحوه ی طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی میپردازیم.

 

1_ کاشی های سفید و ساده در آشپزخانه به سبک صنعتی :

در سبک صنعتی برخلاف دیگر سبک های طراحی داخلی، از رنگ بسیار کم استفاده می شود. به همین علت در آشپزخانه صنعتی رنگ های شاد، زنده وغالب مشاهده نمی شوند. در سبک صنعتی رنگ های خنثی و تنالیته های آن ها که تقریبا در تمام سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند، خود را نمایان می کنند. به عنوان مثال در این سبک استفاده از کاشی های سفید رنگ کاربرد دارد.

 

البته دیوار تماما سفید رنگ، بدون هیچ خط و درزی، ارتباطی با سبک صنعتی نخواهد داشت. اما کاشی های کوچک سفید رنگ و درزهای میان کاشی ها هماهنگی زیبایی با سبک صنعتی ایجاد خواهد کرد. البته استفاده از چراغ های دیواری با طرح صنعتی و رنگ های تیره بر روی کاشی ها، آشپزخانه صنعتی را تکمیل خواهد نمود.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

2_ دیوارهای آجری :

معمولا کابینت ها سطح وسیعی از دیوارهای آشپزخانه را پوشش می دهند. به همین علت اکثر افراد برروی دکوراسیون و طراحی دیوارهای باقی مانده تمرکز نمی کنند. اما در صورت وجود دیوار باز در آشپزخانه، این مکان بسیار بسیار خالی دیده می شود. معماران داخلی در طراحی آشپزخانه صنعتی برای پوشش دیوارها از آجر قرمز استفاده می کنند. یکی از ویژگی های اصلی سبک صنعتی استفاده از آجر قرمز است.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

3_قفسه بندی های باز :

یکی از عناصر اصلی آشپزخانه ها، کابینت ها می باشند. زیرا تمامی لوازم مورد نیاز در آشپزخانه از قابلمه و ماهیتابه گرفته تا خوراکی در کابینت نگهداری می شوند. در کل کابینت ها از لحاظ کاربردی بسیار اهمیت دارند. کابینت ها بخش گسترده ای از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند و در طول زمان و با گذر سالها دچار تغییراتی شده اند و طراحان در هر دوره کابینت های متفاوتی را طراحی کردند.

 

در سبک صنعتی طراحی از کابینت هایی بدون درب و به شکل قفسه های باز و یا مانند سبک کلاسیک که با درب های شیشه ای که داخل آنها دیده میشود، استفاده می شود.به همین علت اگر خواستار آشپزخانه به سبک صنعتی هستید باید بخشی از کابینت ها از قفسه های بدون درب در کنار خرید فرش  استفاده نمایید.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

4_رنگ های تیره :

همانگونه که در بالا اشاره شد در سبک صنعتی از رنگ های درخشان و زنده استفاده نمی شود. بلکه به جای این رنگ ها، رنگ های تیره و سرد که برای بازسازی کارخانه های قدیمی کاربرد دارد، استفاده میشود. البته این موضوع به این معنی نیست که آشپزخانه شما کاملن تیره و دلگیر باشد. شما می توانید با استفاده از آجرهای قرمز و کابینت های چوبی به راحتی فضایی گرم و پویا را در آشپزخانه خود بوجود آورید.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

5_ تنوع بافت ها :

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، تنوع رنگی در سبک صنعتی وجود ندارد. اما این موضوع مانع از فضایی یکنواخت و خسته کننده خواهد شد. زیرا با وجود اینکه در این سبک استفاده چندانی از رنگ نمیشود، اما بافت ها و مصالح متفاوتی در آن کاربرد دارند.

 

به همین علت حتی در صورت عدم استفاده از رنگ ها نیز، قرمزی دیوارهای آجری، درخشش سطوح فلزی و زردی چوب که باعث گرم شدن فضا می شود آشپزخانه صنعتی زیبایی را ایجاد می کند.برای مشاهده و چینش بهترین وسایل دکوراسیون پیشنهادات سایت ما را از دست ندهید. منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 12:53

رای تولید فرش دستبافت، فراگیری ساخت دار قالی بافی اولین موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد. دار قالی که چارچوبی برای نگهداری فرش در تمام مراحل فرش است انواع مختلفی دارد مانند : دارعمودی،افقی وهوشمند، که هرکدام از آنها در مناطقی از کشور مورد استفاده هستند.

 

این دارها بسته به نوعی که دارند از قطعات مختلفی مثل : سردار، زیردار، گوه، هاف، کوجی و فندک تشکیل شده اند و برای ساختن و برپایی آنها نکات مهم و مراحلی وجود دارد.برای آشنایی بیشتر با مطالب ذکرشده با این مقاله همراه باشید.

 

دارقالی بافی و پیشینه آن :

 

به پایه ای که تار و پود فرش را نگه می دارد و تا پایان مرحله بافتن و قالی بر روی آن سوار است دار قالی بافی گفته می شود. این پایه ها معمولا به شکل چارچوپ هستند و ازقدیم با چوب ساخته می شوند اما امروزه دارهای فلزی طراحی شده اند که کار با آنها راحت تراست.

آموزش نکات و مراحل ساخت دار قالی بافی

انواع دار قالی بافی و کاربرد آنها :

بطور کلی دارهای قالی بافی به سه  دسته تقسیم میشوند :

 

1_ دارافقی :

قدیمی ترین نوع دار قالی که از چوب ساخته می شود و بصورت افقی بر روی زمین قرار میگیرد.فاصله این دار با زمین حدود 30 سانتیمتر است که باعث میشود هنرمند بر روی زمین بنشیند.

 

2- دارعمودی:

این مدل بخاطر نوع ساختارش جای کمتری را اشغال میکند میتوان پایه های آن را بالاتر قرار داد تا از نیمکت یا حتی صندلی های طبی برای نشستن استفاده کرد.

آموزش نکات و مراحل ساخت دار قالی بافی

3_ دار مکانیکی هوشمند:

در این مدل به دلیل راحتی در جا به جای تیرها، چله کشی و … به مدت زمان بسیار کمتری برای بافت فرش نیاز است و همچنین آسیبی به هنرمند وارد نمی شود.

 

مناطق مورد استفاده انواع دار قالی : امروز هنوز در بسیاری از روستاهای سنتی ایران، دار قالی بصورت افقی و از جنس چوب ساخته می شود و برای بافت انواع فرش ها و قالیچه ها به کار می روند، عشایر ایرانی و مناطق ترکمن نشین هم هنوز برای پیاده کردن این هنر ارزشمند بر پهنه تار و پود، از این نوع دار استفاده می کنند.

 

این نوع دار در مناطق سنتی تر بصورت ثابت است و در مناطق آذربایجان و ترک نشین بیشتر از نوع دار عمودی تبریزی استفاده می کنند.

 

اجزای تشکیل دهنده دار قالی بافی و کاربرد آنها

قبل از آنکه بخواهیم به سراغ شناخت انواع دار قالی برویم تلاش می کنیم که به بررسی و شناخت اجزا و قسمت های مختلف آن بپردازیم ، مخصوصاً ویژگی هایی که در بین تمام مدل ها ثابت و یکسان می باشد. ما در اینجا اصلی ترین و عام ترین اسامی استفاده شده را برای شما بیان خواهیم کرد:

آموزش نکات و مراحل ساخت دار قالی بافی

مراحل ساخت دار قالی بافی :

 

اکنون که با اجزای کلی دار فرش بافی آشنا شدید، با آراستا همراه باشید تا مراحل ساختن دار قالی بافی را یادبگیرید:

کنترل و تعیین جنس دار:

ابتدا باید جنس دار را تعیین کنید که اکنون بیشتر از جنس فلز می باشد.

مقاومت سر و زیر دار و راست روها :

نسبت به اندازه فرش و تعداد گره ها مقاومت سر و زیر دار و راست رو ها باید متناسب انتخاب شود.

کنترل قرار گیری تیرک ها :

بعد مقاومت سر و زیر دار و راست روها باید کنترل کنید که تیرک های دار کاملا عمودی و صاف باشند و هیچ گونه لقی نداشته باشند.

تنظیم فاصله ستون ها :

 برای آسان شدن پودکشی و داشتن کنترل بر تار و پود فرش، فاصله راست رو های دار شما باید از عرض چله ها 10 تا15 سانت بیشتر باشد.

محل نصب :

سطحی که دار برروی آن برپا میشود بهتر است تا حد ممکن تراز باشد و دار بصورتی نصب شود که نور طبیعی یا مصنوعی از پشت چله ها به بافنده نتابد.اگر شما هم به مطالبی از این دست علاقه دارد با استفاده از اپلیکیشن آراستا ودکوراسیون داخلی آراستا در دنیای اکسسوری و لوازم دکوراسیون با ما همراه شوید. منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 18:56

رش می تواند یکی از سخت ترین اجزای دکوراسیون باشد زیرا عوامل زیادی مانند سبک فرش، نوع الیاف،نقش، کیفیت و در نهایت رنگ در تصمیم گیری و انتخاب فرش مناسب وجود دارد .

انتخاب رنگ مناسب اغلب سخت ترین تصمیم برای مشتریان است. اگر مطمئن نیستید که چه رنگ فرشی را برای اتاق خواب، اتاق نشیمن یا راهرو انتخاب کنید، یااینکه نمی دانید هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ فرش از کجا شروع کنید نگران نباشید!

درادامه چند نکته و پیشنهاد برای برای اینکه فرآیند انتخاب  فرش مدرن شما کمی آسان‌تر شود، راهنمای نهایی خود را برای انتخاب رنگ فرش گردآوری کرده‌ایم.

چگونه رنگ فرش خود را انتخاب کنیم؟

نکات برای انتخاب رنگ فرش مناسب

ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنیدبرای فضاهای اصلی مانند اتاق نشیمن خانه، ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنید.

بسیاری از مدل‌های مبل تنها در چهار یا پنج رنگ (یا کمتر) ارائه می‌شوند، مگر اینکه مبل سفارشی ساخته شود.بنابراین،اگر ابتدا انتخاب نشود، پیدا کردن مبل به سبکی که دوست دارید، که با فرشی که قبلا انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد، دشوار است.

رنگ فرشی را انتخاب کنید که مکمل مبلمان و طرح موجود شما باشد

استفاده از ویژگی های موجود در اتاق شما یک راه عالی برای محدود کردن انتخاب رنگ است. به رنگ، مبلمان، هنر، پرده ها و دکوراسیون اتاق فکر کنید. سایه ای را انتخاب کنید که در خانواده رنگی مشابه سایر موارد موجود در اتاق باشد تا همه چیز منسجم به نظر برسد

به عنوان مثال، اگر یک مبل دارید که می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید، از یک فرش خنثی استفاده کنید که حواس‌تان را از مبل منحرف نکند. اگر مبل شما قرمز، دیوارها خاکستری است و مبلمان تیره یا مشکی دارید،  فرش کلاسیک زغالی انتخاب کنید.

با روانشناسی رنگ فرش در خانه جریان رنگ ایجاد کنید

گردش رنگ در فضای خانه یکی از اصول اساسی طراحی دکوراسیون داخلی است.

اگر تعداد رنگ ها در انتخاب فرش برای منزل زیاد است و این مسئله شما را سردرگم کرده ، از قانون طلایی سه گانه استفاده کنید. طبق قانون طلایی سه گانه ، باید ابتدا سه رنگ انتخاب کنید. سپس از تنالیته های این سه رنگ برای جاهای مختلف خانه استفاده نمایید.

برای انتخاب رنگ فرش از نسبت ۱۰-۳۰-۶۰ هم می توانید استفاده کنید؛ یعنی 60درصد خانه را به رنگ اصلی درآورید ، ۳۰درصد را به رنگ ثانویه و ۱۰درصد بقیه را به رنگ سوم درآورید. برای نمونه رنگ اصلی را هنگام انتخاب مبل و فرش در نظر بگیرید.

از رنگ های خنثی برای انتخاب رنگ فرش استفاده کنید

دلیلی وجود دارد که رنگ های خنثی بیشترین فروش را در فرش دارند. فرش تاثیر زیادی در یک اتاق دارد و رنگ‌های روشن در فضای بزرگ می‌توانند غلبه کنند. همچنین تعویض فرش هزینه بر است.

میتوانید از رنگ های گرم و بژ استفاده کنید. برای اینکه مطمئن شوید فرش شما با وجود رنگ خنثی هنوز شخصیت دارد، بافت فرش را انتخاب کنید.

رنگ فرش خود را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ فرش می تواند کل حس یک اتاق را تغییر دهد، بنابراین مطمئن شوید که رنگ خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید. به این فکر کنید که چگونه روندها ممکن است در طول سال ها تغییر کند و مطمئن باشید که رنگی که امروز دوست دارید همچنان برای شما جذاب خواهد بود.

هنگامی که انتخاب رنگ را محدود کردید، وقت آن است که نمونه ها را بررسی کنید. منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 18:22

، اتاق ناهار خوری یکی از قسمت‌های مهم هر خانه است؛ زیرا دست‌کم چند بار در طول روز اعضای خانواده دور میز این جمع می‌شوند. برای داشتن ساعاتی خوش دور میز ناهار خوری، علاوه بر غذاهای خوشمزه، دکوراسیون جذاب نیز می‌تواند این فضا را شادتر کند؛ تا میل کردن یک وعده غذایی در کنار خانواده، لذتی دوچندان پیدا کند.

توجه به اکسسوری‌های کاربردی در اتاق ناهار خوری و یا ایجاد این فضا در محیطی بهتر با دکوراسیون جذاب‌تر، بسیار مهم است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با استفاده از فضاهای بی‌استفاده در خانه، یک فضای ناهارخوری صمیمی برای دورهمی خانوادگی خود درست کنید. کافی است از ایده‌هایی که در اختیارتان می‌گذاریم، استفاده کنید تا شما هم بتوانید از فضاهای بی‌استفاده، برای این منظور بهره ببرید و یک فضای جداگانه و جذاب برای ناهارخوری بسازید. همراه ما بمانید.

ساخت اتاق ناهار خوری در فضاهای بی استفاده

ساخت اتاق ناهار خوری، لزوماً نیاز به یک فضای منحصربه‌فرد و خاص ندارد. شما می‌توانید از فضاهای مختلف منزل به‌طور هوشمندانه‌ای استفاده کنید و یک قسمت از فضای خالی دیوار را برای درست کردن یک ناهارخوری کوچک اختصاص دهید.

برای شروع می‌توانید از یک نیمکت ساده و راحت به‌عنوان صندلی برای چند نفر استفاده کنید. همچنین استفاده از یک میز گرد با پایه‌های ساده در این فضا، گزینه مناسبی است.

اتاق ناهار خوری ساحلی

انواع دکور اتاق ناهارخوری در فضای خانه

دکور ساحلی فقط شامل نقوش ساحلی یا زندگی دریایی شاد نیست، بلکه شما قادر هستید فضای ناهارخوری خود را با ظرافت به سبک ساحلی مدرن طراحی کنید و از نمای دلنشین آن برای روزهای گرم تابستانی لذت ببرید. ترکیب ساحلی سبز دریا و صورتی که جنبه زنانه به آن می‌بخشد، انتخاب خوبی است.

همچنین استفاده از یک فرش با تناژ رنگ شنی می‌تواند تداعی کننده ماسه کنار دریا باشد که همراهی آن با گیاه نخل در گلدان سفید یا آبی که آن را در گوشه‌ای قرار دادید، جذابیت بیشتری به این دکور می‌دهد.

اتاق ناهار خوری با رنگ‌های شاد و نیویورکی

رنگ‌ها تأثیر به سزایی در محیط اطراف ما دارند. شاید وقت آن رسیده باشد که در مورد نحوه رنگ‌آمیزی فضای ناهار خوری خود تجدیدنظر کنید. نکته مورد توجه این است که می‌توان از چند رنگ در فضای ناهار خوری استفاده کرد.

بهتر است که از رنگ‌های مکمل استفاده کنید که به‌طور کامل باهم آمیخته می‌شوند و خستگی را از چشم‌های بیننده، می‌ربایند. در این میان رنگ‌های زرد و بنفش، نارنجی و آبی، قرمز و سبز و مواردی از این دست گزینه‌های جذاب‌تری هستند.

همچنین می‌توان از رنگ‌های اشتهاآور مانند زرد و قرمز بیشتر استفاده کرد. البته فراموش نکنید که برای داشتن یک دکوراسیون بهتر است در استفاده از این رنگ‌ها افراط نکنید تا باعث خستگی نشوند. روش ایده آل این است که از ترکیب دو رنگ استفاده کنید. برای این کار یک رنگ غالب و یک رنگ مکمل که با رنگ‌های خنثی و چندتکه رنگ قوی همراه باشد، گزینه بهتری است. علاوه بر آن با کنتراست سایه‌های رنگ بازی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

اتاق ناهار خوری به سبک مدرن قرون وسطایی

انواع دکور اتاق ناهارخوری در فضای خانه

برای چیدن یک مجموعه در اتاق ناهار خوری قرون وسطایی می‌توانید از یک میز بزرگ روستایی که آن را با تخته‌های قدیمی پوشانده‌اند، استفاده کنید. این میزها ممکن است کمی گران‌قیمت باشد؛ ولی در عوض بسیار محکم هستند. یک طرف آن را با صندلی‌هایی از جنس چوب جنگلی و طرف دیگر را با یک نیمکت مدرن تزئین کنید.

اتاق ناهار خوری به سبک مدرن قرون وسطایی، با هر سبکی از دکوراسیون سازگاری دارد و خانه شما را جذاب و استثنایی می‌کند. همچنین ترکیب فضای مدرنیته و قرون وسطایی، تضاد جالبی ایجاد می‌کند که خالی از لطف نیست. مطمئن باشید که میهمانان شما را برای این سلیقه خاص و منحصربه‌فرد تحسین خواهند کرد.

اتاق ناهار خوری دنج به سبک رتروی تمثیلی

برای یادآوری نوستالژی روزهای گذشته می‌توان از سبک اتاق ناهار خوری دنج به سبک رتروی تمثیلی استفاده کرد. این دکوراسیون می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. علاوه بر آن، ویژگی یکپارچه‌سازی رتروی تمثیلی این است که فضای ناهار خوری را با سبک قدیمی تزئین می‌کند.

در این نوع چیدمان به‌راحتی می‌توانید رنگ‌ها، سبک‌ها و دوره‌های معاصر و قدیمی را باهم ترکیب کنید تا یک فضای دنج بسیار شخصی خلق شود. اگر هنوز هم میان یک دکوراسیون قدیمی و جدید، تردید دارید؛ بهترین راه‌حل این است که این دو را باهم ترکیب کنید!

تزئینات چوبی و اکسسوری‌های طرح چوب می‌توانید جذابیت این محیط را بیشتر کنند. همچنین با استفاده از تناژ رنگ‌های روشن، می‌توانید دکور این فضا را آرامش‌بخش کنید. علاوه بر آن، اگر قصد دارید که جلوه‌ای درخشان و رنگی به این فضا ببخشید؛ از رنگ‌های جسورانه مانند نارنجی، قرمز، زرد و سبز استفاده کنید و از رنگ‌های چشمک‌زن مدد بگیرید.

سخن آخر

اگر تمایل دارید که یک اتاق ناهار خوری ویژه برای خانواده یا مهمانان درست کنید، اما فضایی منحصر به این کار ندارید، بهتر است از فضاهای بدون استفاده و پرت به بهترین شکل بهره‌برداری کنید. در این مقاله سعی شد که ایده‌ها و ترفندهای جالب را برای رسیدن به این منظور به اشتراک بگذاریم؛ تا برای داشتن یک مکان ناهار خوری دنج و راحت، راهگشای شما باشد.

به نظر شما چه روش‌های جالب دیگری وجود دارند که یک ناهار خوری جذاب و منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند؟ نظرات خودتان را با  ما  به اشتراک بگذارید.

منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 17:17

کلمه پنتری از اصطلاح قدیمی فرانسوی (paneterie) گرفته‌ شده است و آن شکل فرانسوی پانیس لاتین به معنای (نان) است. قدمت پنتری به اواخر قرون وسطی برمی‌گردد که از آن، برای نگهداری نان و تهیه غذا استفاده می‌شد.

پنتری چیست؟ اجرای دکوراسیون نوین در منزل

در حال حاضر همه ما دوست داریم در کنار ایجاد یک دکوراسیون داخلی جذاب، کارایی بیشتری از فضاهای کوچک خانه‌های آپارتمانی به دست بیاوریم. در این میان، استفاده از پنتری، روشی منحصربه‌فرد، جذاب و کاملا کاربردی برای بهینه‌سازی فضای آشپزخانه است که نظم و ترتیب را در این فضا بیشتر می‌کند. در ادامه این نوشتار  با مزایای و کاربردهای پنتری بیشتری آشنا می‌شویم.

پنتری آشپزخانه چیست؟

 پنتری یک انباری به شکل اتاق برای نگهداری نوشیدنی‌ها، غذاهای فاسد نشدنی و مواد تمییز کننده خانگی است. همچنین گاهی اوقات ظروفی که به‌طورمعمول نمی‌خواهیم در دیدرس دیگران قرار بگیرد، در پنتری می‌گذاریم. این انبارها برای دسترسی سریع به آذوقه و نوشیدنی، کاربرد دارد.

 

امروزه که بیشتر ما زندگی آپارتمان‌نشینی را تجربه می‌کنیم، شاید در نظر گرفتن فضایی مجزا برای پنتری کار ساده‌ای نباشد. ولی این امکان وجود دارد که با انجام تغییرات کوچکی در دکوراسیون و یک چیدمان هوشمندانه در آشپزخانه، این فضا را مهیا کرد. اگر در این خصوص اطلاعات کافی ندارید، نگران نباشید چون در این مقاله ایده‌های کاربردی مفیدی را در اختیارتان می‌گذاریم.

نوشته های مشابه

5 مزیت منحصربه‌فرد پنتری آشپزخانه 

  1. برای سهولت در کارهای روزمره، وجود پنتری در آشپزخانه یا حداقل در مجاورت آن بسیار لازم است. این انبار کوچک به شکل یک کمد نسبتا جادار است که از انبوه شدن و به‌هم‌ریختگی مواد غذایی بر روی میز کار و فضاهای دیگر آشپزخانه جلوگیری می‌کند. 
  2. پنتری به آشپزخانه نظم می‌بخشد و هر آنچه کدبانوی آشپزخانه  نیاز دارد را در خود جای می‌دهد. به همین خاطر این وسیله کاربردی و تزئینی نزد تمام خانم‌ها محبوب است. 
  3. این ذخیره‌ساز منحصربه‌فرد شیشه‌ها و بطری‌های نوشیدنی و حتی میوه‌ها و اقلامی که نیازمند نگهداری در یخچال نیستند را در طبقات خود جای می‌دهد.
  4.  این انبارهای کوچک به‌طورمعمول جلوی دید افراد نیستند و یادآور فضای دنج زیرزمین‌های خانوادگی هستند. آن‌ها اغلب از جعبه‌های چوبی، کمد یا قفسه‌های دیواری ساخته‌شده‌اند.
  5.  پنتری روم در هر خانه‌ای که باشد، برای آشپزخانه ارزش افزوده به ارمغان می‌آورد. 

تفاوت پنتری روم با پنتری کابینت

 

تفاوت پنتری روم با پنتری کابینت در این است که کابینت یک کمد برای ذخیره کردن است که یا داخل دیوار و یا جدا از دیوار تعبیه شده است. شما به‌طور خاص از کابینت آشپزخانه برای حفظ مواد غذایی استفاده می‌کنید؛  درحالی‌که پنتری روم یک اتاق کوچک یا کمد است که به‌طورمعمول در نزدیکی یا داخل آشپزخانه قرار دارد و به ذخیره‌سازی مواد غذایی یا ظروف اختصاص دارد چون انباری نیست!

 

ضمن اینکه پنتری روم برخلاف یخچال یا زیرزمین، با دما کنترل نمی‌شود. غذاهایی که اغلب در آن نگهداری می‌شوند مواد اولیه مانند غلات، حبوبات، غذاهای فاسد نشدنی و کنسروها هستند. 

چه وسایلی در پنتری نگهداری می‌شود؟

پنتری قفسه‌های متعددی دارد که بهتر است آن‌ها را بخش‌بندی کنید تا در صورت لزوم بتوانید به‌سرعت جنس موردنظر خود را بیابید. هر طبقه با سبد یا جعبه‌های متعدد پر می‌شود تا فضای گسترده‌ای را برای ما به وجود آورد. باوجود پنتری دیگر لازم نیست در جستجوی ادویه موردنظر وقت زیادی را هدر دهید چون هر قفسه اختصاص به یک جنس دارد. همچنین برای کارایی بیشتر می‌توانید بر روی تمام قوطی‌ها برچسب بزنید. 

شیشه و بانکه‌های شفاف برای نگهداری حبوبات و پاستا و برنج و شکلات مناسب هستند و در جعبه‌های چوبی اغلب میوه، پیاز و سیب‌زمینی قرار می‌دهند. تقریبا شما هر چیزی را می‌توانید در پنتری نگه‌دارید و طبق سلیقه خود سازمان‌دهی کنید. 

 

نحوه طراحی و ساخت پنتری روم 

اگر در منزل محدودیت فضا دارید، استرس به خود راه ندهید چون شما هم قادر خواهید بود با کمی تغییرات یک پنتری داشته باشید تا در صورت لزوم دسترسی ساده و سریع به وسایل و مواد غذایی داشته باشید. برای داشتن این انباری‌های مجهز و دوست‌داشتنی می‌توانید از ایده‌های زیر برای طراحی و ساخت پنتری حتی در فضای کوچک منزل خود استفاده کنید. ابتدا باید به ابعاد خانه و آشپزخانه خود توجه کنید تا ببینید امکان اجرای پنتری روم را دارید یا کابینت پنتری، سپس دست‌به‌کار شوید. 

ایده اجرای پنتری روم در دکوراسیون خانه

  1. اگر در آشپزخانه فضای بدون استفاده‌ای دارید می‌توانید با توجه به سبک و رنگ کابینت‌ها آن قسمت را یک کابینت پنتری نصب و قفسه‌بندی کنید. این موضوع که پنتری با در شیشه‌ای باشد و قابل‌مشاهده یا مخفی و با درهای پوشیده، به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد. 
  2. اگر کمد یدکی و یا قفسه‌های کتاب بی‌استفاده در منزل دارید می‌توانید با توجه به کنتراست رنگی محیط، آن را رنگ‌آمیزی کنید و در کنار یا داخل آشپزخانه به‌عنوان پنتری استفاده کنید. خوشبختانه قفسه‌های کتاب استاندارد در هر محیطی جا می‌شوند و اگر کمد ندارید، همیشه این امکان را دارید که کمدی مطابق میل خود و هماهنگ با فضای آشپزخانه سفارش دهید و بسازید. 
  3. در بعضی منازل، فضای مرده و بی‌استفاده در قسمت زیرین راه‌پله وجود دارد که می‌توان آن را به فضای ذخیره‌سازی مطلوب بدل کرد. مهم نیست که برای این کار از قفسه‌های باز و ساده استفاده می‌کنید یا درهای زیبای سفارشی به کار ببرید؛ بلکه آنچه اهمیت دارد این است که از این فضا بتوانید حداکثر بهره را ببرید. با این کار گزینه‌های ذخیره‌سازی شما افزایش می‌یابد و به‌راحتی می‌توانید یک انبار کوچک و مخفی برای ملزومات خود دست‌وپا کنید. 
  4. یک‌راه دیگر برای داشتن یک پنتری شیک و بلند این است که راهرو خانه را برای این منظور استفاده کنید. البته قفسه‌بندی آن بستگی به عرض اصلی راهرو و دکوراسیون درهای منتهی به اتاق‌های منزل دارد. اگر راهروی‌ خانه شما تنگ و باریک است، از قفسه‌های باریک استفاده کنید تا بدون هدر رفت فضای زیاد، امکان ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشید. لازم است که به نورپردازی هم توجه داشته باشید و نور کافی را برای این فضاهای جدید تأمین کنید. 
  5. نکته مهم پایانی این است که سعی کنید در پنتری روم، پریز برق در دسترس باشد. با این شیوه شما قادر خواهید بود که از لوازم برقی مانند چرخ‌گوشت و آبمیوه گیری و غیره نیز در پنتری استفاده کنید. به‌این‌ترتیب از شلوغی آشپزخانه نجات پیدا می‌کنید و محیط آشپزخانه با  نظم بیشتری پیدا می‌کند.  

کلام پایانی

 

اگر شما هم خواهان پنتری روم یا کابینت پنتری هستید و دوست دارید انباری مجهزی داشته باشید تا به‌راحتی از هر مهمان غیرمنتظره‌ای پذیرایی کنید؛ دیگر نیازی نیست که خانه خود را عوض کنید و به یک ‌منزل که پنتری روم دارد نقل‌مکان کنید. گزینه بهتر این است که در همین مکان باقی بمانید و در عوض پنتری را به خانه خود بیاورید و طبق سلیقه خود آن را بسازید و تزئین کنید. این کار بسیار مقرون‌به‌صرفه است و باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در وقت و سرمایه شما خواهد شد. ما سعی کردیم در این راستا راهنمایی‌های مفید و کارساز را با شما در میان بگذاریم تا نتیجه مطلوب را از خواندن این مقاله بگیرید. 

به نظر شما چه ایده‌های جذاب دیگری برای ایجاد یک پنتری روم در فضای آشپزخانه و سایر فضاهای خانه وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید با برای کسب مشاوره با کارشناسان  ما در تماس باشید. منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 15:45

رنگ ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

بلوک های ساختمان برای همه رنگ ها - قرمز، زرد، آبی

نتیجه ترکیب رنگ های اصلی - سبز، نارنجی، بنفش.

سایه هایی که هنگام ترکیب رنگ های اولیه و ثانویه ایجاد می شوند.

رنگ های سرد و گرم

هنگام انتخاب رنگ فرش، در نظر داشته باشید که می خواهید اتاق شما چه حسی داشته باشد و چه حسی ایجاد می کند. رنگ‌های آبی روشن تا نارنجی روشن در نمودار زیر، رنگ‌های سردتر محسوب می‌شوند. رنگ‌های آبی تیره تا نارنجی تیره رنگ‌های گرم‌تر هستند. رنگ های متضاد روی چرخ مکمل یکدیگر هستند.

به فضای خود توجه کنید

برای اتاق هایی که نور طبیعی زیادی ندارند، سایه های روشن تر انتخاب کنید.

اگر اتاق شما نور طبیعی زیاد دارد، فرش بیشتر شبیه نمونه به رنگ می رسد. با این حال، اگر فرش را به یک اتاق تاریک اضافه کنید، ممکن است چند درجه تیره‌تر از نمونه به نظر برسد.

به عنوان مثال، اگر چندین پنجره در اتاق خواب خود داشته باشید، یک فرش کرم ممکن است سبک تر به نظر برسد. اگر یک پنجره دارید، رنگ کرم ممکن است بیشتر شبیه به رنگ خاکی باشد.

با فرشی بروید که مطابق با سلیقه و سبک شخصی شما باشد.

از آنجایی که خرید فرش یک سرمایه گذاری است، رنگی را انتخاب کنید که واقعاً دوست دارید نه رنگی که به سادگی با فضای شما مطابقت داشته باشد. انتخاب رنگ فرش خود را به 3-5 گزینه محدود کنید و سپس بر اساس ترجیح شخصی تصمیم خود را بگیرید.

به عنوان مثال، اگر بین خاکستری روشن، زغالی یا خاکستری مایل به تخته سنگ شک دارید، یکی را انتخاب کنید که بیشتر به سمت آن جذب می شوید.

یا اگر فرش برنزه در سالن خانه شما عالی به نظر می رسد اما رنگ آن را دوست ندارید، به جای آن از رنگ بژ یا خاکی استفاده کنید.

برای مناطق پر تردد چه فرشی را انتخاب کنیم؟

یک فرش تیره رنگ انتخاب کنید تا اتاق مدرن و راحت به نظر برسد

به طور کلی، فرش‌های تیره اتاق‌ها را کوچک‌تر و دنج‌تر نشان می‌دهند. اگر سبک فرش مدرن را ترجیح می دهید و می خواهید فضای شما گرم و جذاب به نظر برسد، این یک ایده عالی است.

به عنوان مثال، فرش زغالی، قهوه ای تیره یا خاکستری را برای رنگ فرش اتاق خواب یا اتاق نشیمن مد روز انتخاب کنید.

برای ایجاد فضای شخصی، فرشی با رنگ روشن انتخاب کنید.

در حالی که فرش های رنگارنگ برای همه مناسب نیست، اما راهی عالی برای افزودن رنگی منحصر به فرد به فضای شماست. اگر می‌خواهید اتاق خواب، استودیو، اتاق کودکان، اتاق بازی یا اتاقک خود را سفارشی کنید، یک فرش آبی، سبز، صورتی یا قرمز انتخاب کنید.

وقتی پای فرش ایرانی در میان است، ارزش معامله را دارد. مطمئن باشید هرچقدر هزینه کنید به همان میزان از کیفیت آن راضی خواهید بود. به خاطر داشته باشید که شما در حال سرمایه‌گذاری روی یک اثر هنری هستید. زیرا برای خلق فرش ایرانی، بسته به ابعاد آن بافندگان زحمتکش به مدت چندین ماه تا چندین سال بر روی دار قالی خمیده شده و قوزکرده‌اند تا با دستان پینه‌بسته هنرمندشان نقشی ماندگار بیافرینند.

برای مناطق پر تردد چه فرشی را انتخاب کنیم؟

قیمت فرش ایرانی در برابر این همه زیبایی و هنر به‌طورقطع منصفانه است. شما با خرید فرش جان دار دستباف در حال پرداخت قیمت محدودی برای هنرهای بی‌نهایت، دست‌های هنرمند و داستان‌های زندگی یک بافنده هستید.

در پایان، نکاتی که برای خرید فرش لازم است در این مقاله گفته شد تا با خیالی آسوده یک خرید بی‌نقص از یک اثر هنری ماندگار را تجربه کنید.منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 14:57

در واقع شما به طور مستقیم می توانید مصالحی مانند آلومینیوم، آهن، بتن، آجر و … را در این نوع دکوراسیون مشاهده نمائید. علاوه بر آن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کابل های برق، لوله های تاسیسات و … کاملا قابل رویت بوده و هیچ پوششی برای تاسیسات در سبک صنعتی در نظر گرفته نشده است.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته با آراستا همراه باشید تا با این سبک و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های سبک صنعتی

آنچه در سبک صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کاربردی بودن فضاست. عناصری که در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک مورد استفاده قرار می گیرند کاملاً کاربردی هستند و جنبه تزئینی ندارند. سبک صنعتی فضایی سرد و بی روح ایجاد می کند واستفاده از فلزات خصوصاً آلومینیوم دلیل اصلی این حس می باشد.

یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی استفاده از پلان باز است. فضاهایی که با این سبک طراحی می شوند اصولاً به صورت یکسره بوده و به ندرت تفکیک می شوند. البته این نیز بستگی به نوع فضا و کاربرد آن دارد. اگر به دکوراسیون خانه هایی که به روش صنعتی طراحی شده اند دقت نمائید متوجه می شوید که فضای مجزا کمتر به چشم می خورد و اثری از دیوار یا جداکننده وجود ندارد.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

اصول طراحی آشپزخانه صنعتی

 

در دهه ۱۹۵۰ میلادی در ایالت متحده، سبک صنعتی در طراحی داخلی ابداع شد. اکثر هنرمندان در این دهه کارخانه های قدیمی و متروکه تغییر کاربری داده و تبدیل به مکان های راحت و کاربردی برای زندگی کردند. البته در حال حاضر دیگر برای ایجاد سبک صنعتی نیازی به کارخانه ها و انبارهای قدیمی نیست بلکه میتوان با متریال و مواد مناسب، منازل خود را به سبک صنعتی طراحی نمایید. افراد علاقه مند به سبک صنعتی، بایستی پیش از اجرای این سبک اطلاعات کافی را در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات سبک صنعتی داشته باشند.

بنابراین ابتدا باید با متریال مصرفی این سبک آشنا شوید. چوب های طبیعی، فلزات، فولاد زنگ زده و آجر قرمز رنگ بیشترین متریال مصرفی در این سبک هستند. در این مطلب با نحوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی آشنا خواهید شد.

 

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

 

 

در سبک صنعتی، از پوشش چوب برای کفپوش و از آجر قرمز برای دیوارها استفاده می شود.

هم چنین از فلزات به عنوان اکسسوری و لوازم دکوری استفاده می شود.

با توجه به اینکه تمامی متریال ها بافت های متفاوتی را ایجاد می کنند، آشپزخانه هایی که به سبک صنعتی طراحی می شوند بسیار چشمگیر و قابل توجه خواهند بود.

اکثر متریال های سبک صنعتی بصورت خام و کار نشده استفاده می شوند و کاربرد کم رنگ ها سبکی سرد و مردانه را ایجاد می کند. البته به دلیل چشمگیر بودن سبک صنعتی، به راحتی می توان فضای داخل منزل را به این سبک طراحی نمود. همانگونه که اطلاع دارید، امروزه دیگر آشپزخانه ها تنها مکانی برای پخت غذا نیستند بلکه قسمت مهمی از خانه محسوب می شوند و به همین علت زیبایی آنها بسیار اهمیت دارد. در صورتی که خواستار آشپزخانه ای جذاب هستید بهترین انتخاب برای شما سبک صنعتی می باشد. در ادامه به نحوه ی طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی میپردازیم.

 

 

 

۱_ کاشی های سفید و ساده در آشپزخانه به سبک صنعتی :

در سبک صنعتی برخلاف دیگر سبک های طراحی داخلی، از رنگ بسیار کم استفاده می شود. به همین علت در آشپزخانه صنعتی رنگ های شاد، زنده وغالب مشاهده نمی شوند. در سبک صنعتی رنگ های خنثی و تنالیته های آن ها که تقریبا در تمام سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند، خود را نمایان می کنند. به عنوان مثال در این سبک استفاده از کاشی های سفید رنگ کاربرد دارد.

البته دیوار تماما سفید رنگ، بدون هیچ خط و درزی، ارتباطی با سبک صنعتی نخواهد داشت. اما کاشی های کوچک سفید رنگ و درزهای میان کاشی ها هماهنگی زیبایی با سبک صنعتی ایجاد خواهد کرد. البته استفاده از چراغ های دیواری با طرح صنعتی و رنگ های تیره بر روی کاشی ها، آشپزخانه صنعتی را تکمیل خواهد نمود.

 

 

۲_ دیوارهای آجری :

معمولا کابینت ها سطح وسیعی از دیوارهای آشپزخانه را پوشش می دهند. به همین علت اکثر افراد برروی دکوراسیون و طراحی دیوارهای باقی مانده تمرکز نمی کنند. اما در صورت وجود دیوار باز در آشپزخانه، این مکان بسیار بسیار خالی دیده می شود. معماران داخلی در طراحی آشپزخانه صنعتی برای پوشش دیوارها از آجر قرمز استفاده می کنند. یکی از ویژگی های اصلی سبک صنعتی استفاده از آجر قرمز است.

 

 

 

۳_قفسه بندی های باز:

یکی از عناصر اصلی آشپزخانه ها، کابینت ها می باشند. زیرا تمامی لوازم مورد نیاز در آشپزخانه از قابلمه و ماهیتابه گرفته تا خوراکی در کابینت نگهداری می شوند. در کل کابینت ها از لحاظ کاربردی بسیار اهمیت دارند. کابینت ها بخش گسترده ای از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند و در طول زمان و با گذر سالها دچار تغییراتی شده اند و طراحان در هر دوره کابینت های متفاوتی را طراحی کردند. در سبک صنعتی طراحی از کابینت هایی بدون درب و به شکل قفسه های باز و یا مانند سبک کلاسیک که با درب های شیشه ای که داخل آنها دیده میشود، استفاده می شود.

به همین علت اگر خواستار آشپزخانه به سبک صنعتی هستید باید بخشی از کابینت ها از قفسه های بدون درب استفاده نمایید.

 

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

 

 

۴_رنگ های تیره :

همانگونه که در بالا اشاره شد در سبک صنعتی از رنگ های درخشان و زنده استفاده نمی شود. بلکه به جای این رنگ ها، رنگ های تیره و سرد که برای بازسازی کارخانه های قدیمی کاربرد دارد، استفاده میشود. البته این موضوع به این معنی نیست که آشپزخانه شما کاملن تیره و دلگیر باشد. شما می توانید با استفاده از آجرهای قرمز و کابینت های چوبی به راحتی فضایی گرم و پویا را در آشپزخانه خود بوجود آورید.

 

۵_ تنوع بافت ها :

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، تنوع رنگی در سبک صنعتی وجود ندارد. اما این موضوع مانع از فضایی یکنواخت و خسته کننده خواهد شد. زیرا با وجود اینکه در این سبک استفاده چندانی از رنگ نمیشود، اما بافت ها و مصالح متفاوتی در آن کاربرد دارند. به همین علت حتی در صورت عدم استفاده از رنگ ها نیز، قرمزی دیوارهای آجری، درخشش سطوح فلزی و زردی چوب که باعث گرم شدن فضا می شود آشپزخانه صنعتی زیبایی را ایجاد می کند.

آراستا به‌عنوان به‌روزترین کلکسیون فرش ماشینی کشور در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را بصورت آفلاین و با فروشگاه ثابت در ستارخان تهران آغاز نموده است و از سال ۱۴۰۰ با ارتقاء کسب‌وکار و ایجاد زمینه های لازم فعالیت خود را به‌صورت فروش آنلاین آغاز نموده و با افتخار درخدمت مشتریان وفادار خود بوده است.

منبع

 
https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 2 اسفند 1400 ساعت: 14:29